27 dagen Thailand SOLO - hulp gevraagd

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum en had graag jullie reisadvies gekregen om mijn reis te plannen. Heb zonet een vliegticket gekocht van Brussel naar Chiang Mai op 4 juli en ik keer terug vanuit bangkok op 31 juli. Heb dus zo’n 27 dagen tijd om rond te trekken. Ik besef dat het regenseizoen is maar ben leerkracht dus kan niet anders…:frowning:

Wat info: ik reis alleen en zou graag low budget reizen op gebied van hotels. Hier en daar mag er wel eens een superlocatie inzitten maar spendeer dan meestal liever mn geld aan het opdoen van ervaringen (rafts, olifantentocht, jungletochten, …) Ben een 24 jarige zeer sportieveling met veel reis/hike-ervaring, heb niet vaak last vd warmte, zin voor avontuur, etc…

Vraag me tevens af in hoeverre ik zaken op voorhand moet vastleggen/reserveren; hotels; excursies, ferries, trein/busritten, …

Heb al wat zitten zoeken en dit had ik in gedachten:

5 Juli - 18u30 : aankomst Chiang Mai
tot 9 juli rondtrekken: 3 daagse trekking Doi Inthanon (olifanten, raft, tribes, …) iemand idee welke organisatie dit aanbiedt voor 1 persoon? vaak is het minimum 2 pers.

9/10 juli: Chiang Mai naar Kanchanaburi : Bridge over River Kwai

11 juli: naar Bangkok: 3 dagen blijven?

17 juli: zou ik graag op Ko Pangan zijn voor de full moon party. iemand ervaring mee?
–> heb dus wat tijd om ‘zuidwaarts af te dalen’ naar het eiland. Moet dit trouwens via Surat Thani?

Voor de rest wou ik nog zien: Phuket, Ko Phi Phi, …

Kunnen jullie hier iets mee?

Alle tips, bemerkingen zijn meer dan welkom want het land is mij onbekend.

Alvast bedankt!

Hoi Timbre,

Kijk op de info site http://travel-revolution.webs.com

Veel info over reizen ook voor backpackers, hotels vanaf €4,- enz.
Met vragen kan je mij altijd een mail sturen

Veel plezier

Wie kan mij informatie verschaffen omtrent een ticket reservering, mijn vriendin ( Thailand )komt naar Nederland mits zij een visa krijgt, nu is mij verteld dat er organisaties zijn waar je een ticket kunt reserveren en pas hoeft te betalen na het verkrijgen van een visa, bij voorbaat dank,

Hans

Hallo Hans,

Het is zeker mogelijk om te doen hoor en dat kan gewoon bij een reisbureau in BKK. Even een andere vraag is het voor vakantie of lang verblijf? Bij een KV is het namelijk nodig om het ticket van te voren te reserveren bij lang verblijf niet.

Ik heb eventueel nog een adres in BKK van een organisatie waar ik zelf mee heb gewerkt om mijn vrouw voor de eerste vakantie hier heen te krijgen. Het langverblijf visa hebben we zelf geregeld,en met succes we wonen nu lekker met ze 2e in Alkmaar :smiley:

Rik

1 like

Hoi Rik,

Super bedankt voor je tip, ik heb nog veel te regelen, weet jij iets van hoe het werkt bij de Nederlandse Ambassade, is het moeilijk om een visum te verkrijgen? de bedoeling is dat mijn vriendin voor een maand naar Nederland komt, alvast bedankt

Hoi Rik,

Super bedankt voor het advies, heb jij enige enige ervaring bij de Nederlandse Ambassade?
de bedoeling is dat mijn vriendin voor 30 dagen naar Nederland komt, alvast bedankt,

Groetjes Hans

Hoi Hans
ik heb je even een privé mail gestuurd

1 like