26 Dagen west canada routetips aub

Kan iemand me helpen? ik twijfel over Campell river en DAG 7 - DAG 16 -en dag 22 alvast bedankt

dag 1 aankomst Vancouver.

dag 2 s’morgens ferry naar Victoria: Tsawwassen, veerboot, Swartz Bay

dag 3 Victoria

dag 4 naar Tofino of Ucluelet? via Duncan, Nanaimo, cathedral grove, Port Alberni bezoeken. s’avonds long beach.

dag 5 Tofino of Ucluelet met Pacific rim en misschien als dit ideaal is in Tofino een walvis bezoek of het Maquinna Prov Marine Park. en long beach.

dag 6 Tofino - Campell river ( Orca bezoek of niet)? - comox - Powell river met veerboot en Hoe laat dan best? late namiddag bezoekje aan LUND ipv orca bezoek in campell river.

dag 7 powell river - sunsine coast met 2 overzetboten tot horseshoe bay - naar Whistler via Sea To Sky Highway aankomst s’avonds. Te doen van tijd?

dag 8 Whistler

dag 9 Whisler - Clear Water (via kamloops of via 70 mile bij lone butte) ?

dag 10 Clear water: bezoek aan Wells gray PP

dag 11 Clear water - Mount robson bezoekje - Jasper Town

dag 12 Jasper

dag 13 Jasper : boot naar Spirit Island

dag 14 Jasper - Yoho NP “Field” volledige dag Ice Field parkway

dag 15 Field : Yoho NP

dag 16 Field : Yoho NP : lake o’ hara

dag 17 Field : lake louise en moraine lake

dag 18 Field - Banff Town

dag 19 Banff

dag 20 Banff - Revelstoke (via kootenay radium hotsprings - golden - glacier NP - mount revelstroke NP) Te Veel?

dag 21 Revelstroke - Okanagan vallei bv Pentiction aankomst s’middags? ( zwemmen in de namiddag)

dag 22 ???

dag 23 Osoyoos - Hope - Vancouver

dag 24 vancouver

dag 25 vancouver

dag 26 vancouver en om 18.00 vertrek naar brussel

Tip voor
dag 4 (als je ervan houd) om te lunchen/shoppen
Old Country Market in Coombs
Nederlandse Bakkerij in Chemainus
dag 22
Davids Orchard
Douglas Lake Ranch

Ik zou dag 6 en 7 niet doen…omdat je dan constant bezig bent met overvaren en aan het crossen bent om de volgende oversteek te halen, lijkt me niet écht ontspannend

(let op, ik spreek niet uit ervaring)

ik geef hier telkens tselfde advies:)

Het gebied rond Jasper en Banff enzo is allemaal min of meer hetzelfde, je gaat meer zien als je op 1 plek blijft en van tevoren beslist wat je er gaat doen.

Spirit Island is gelegen op Maligne Lake, niet?
Dat is daar zeker prachtig, maar dan offer je een dag op om foto’s te nemen van een meer. Je moet natuurlijk zelf zien wat je wilt, maar dat vind ik echt niet de moeite. In Banff en Kootenay heb je verschillende plaatsen die even mooi zijn en in mijn ogen zelfs mooier omdat je ze kan bewonderen zonder andere mensen om je heen.

Wil je ook stevig wandelen of ga je puur voor de bezienswaardigheden?

Hey Sandoro,

Heb je mss tips m.b.t. minder bekende plekken in Banff en Kootenay die toch zeer de moeite waard zijn?

zeker, maar wil je trektochten maken of ga je eerder voor mooie plaatjes?

Banff en Kootenay hebben enorm veel toeristen, maar je komt er zelden iemand tegen op de meeste trails…
Trails in het backcountry zien er vaak een gans jaar niemand.

Als je een wildernis-avontuur wilt, raad ik je de Ghost river Wilderness aan, naast Banff. Dat is een gebied rond de Ghost river ten Noorden van Lake Minnewanka(grootste meer van Banff).

Je vertrekt van Lake Minnewanka, gaat over de Badger Pass, naar de andere kant van de berg. Daar volgt het trail de ghost river stroomafwaarts tot het in Lake Minnnewanka uitmont.(nabij Devil’s gap en de Ghost Lakes)
Daar volg je dan het Minnewanka lake trail tot het begin van het meer.

Als je die tocht achter de rug hebt heb je alles gezien wat er te zien valt in dat deel van de Rocky mountains.