25 dagen maleisie en Borneo.. Graag feedback op reisschema

Hoi Hoi!

Ik en mijn vriend vertrekken in mei 2014 naar Maleisie en Borneo voor onze huwelijksreis. We willen een combinatiereis maken met natuur, cultuur en strand. Ik heb onderstaand reisschema gemaakt en ontvang graag tips! Tickets naar KUL en binnenlandse vluchten al geboekt ivm zeer lage prijs op dit moment!

Dag 1; "s avonds vlucht naar Abu Dhabi
Dag 2: Aankomst Kul (22.00)
Dag 3: Kul
Dag 4: Kul en savonds vlucht naar Kuching
dag 5: Kuching (oeran oetangs)
Dag 6: Kuching
Dag 7: Bako NP
Dag 8: Bako Np en terug vlucht naar Penang
dag 9: Penang
Dag 10: Penang
dag 11: van penang naar Cameron Highlands
Dag 12: Van Cameron Highlands naar Taman Negara
dag 13: Taman Negara
Dag 14: Taman negara naar Kota Bharu (of toch gelijk door naar Perhentian Besar)
dag 15 t/m 18: Perhentian Besar
dag 19: van perhentian Island naar Cherating (denk dat het te ver is om gelijk door te rijden naar Tioman Island)
Dag 20: Cherating naar Tioman Island
dag 21 t/m 23 Tioman Island
dag 24 KUL (savonds richting vliegveld)
dag 25: Terug vlucht naar Amsterdam (3.25)

We willen een auto huren vanaf Penang naar Kota Bharu. Afhankelijk van hoe het openbaar vervoer rijdt tussen perhentian Island en Tioman Island willen we ook dit stuk met een huurauto afleggen.

Ik hoor graag reacties!

Zit goed in mekaar! Ik zou ook 2 dagen nemen van Perhentian naar Tioman, dan kan je nog is lekker op je gemakje ergens stoppen en onderweg iets bezichtigen.

Wat is de reden voor het huren van een auto? Het OV is ook prima in Maleisie, je kunt makkelijk vanaf Penang naar de Cameron Highlands komen en daarna Kota Bahru. Als de reden voor een huurauto is dat je onderweg nog wilt stoppen of andere plaatsen wilt bezoeken, dan kan het OV daar uiteraard niet tegenop :slight_smile:

Als je naar de Perhentians gaat zou ik zeker in Kota Bahru overnachten. Kota Bahru is een mooie plaats om cultuur te snuiven. Er is een cultureel centrum/museum waar je allerlei soorten tijdverdrijf ziet, zoals vliegers, tollen, muziekinstrumenten en shadow puppets. Ze geven er ook (gratis) shadow puppets shows, heel leuk! (Normaal ben ik niet zo van musea, maar deze vond ik erg leuk!) Tot slot is er ook een grote avondmarkt waar je lokale specialiteiten kunt proberen. Dit eten is zeer lokaal en niet in andere regio’s te vinden. Probeer bijvoorbeeld de blauwe rijst! :slight_smile:

Ik zie dat jullie wel naar de Cameron Highlands rijden, maar daar weinig tijd hebben. Het is minstens een dagbezoek waard! Mooie bergachtige omgeving, met vele theeplantages waarvan je prachtig uitzicht hebt! Mocht je daar geen extra tijd voor kunnen uittrekken dan zou ik heel vroeg vertrekken vanaf Penang, zodat je een aantal uren overhoudt voor de Cameron Highlands.

Succes!

Wij maakten ongeveer dezelfde reis.U kan ons videoverslag bekijken op volgende pagina:

http://users.telenet.be/guidokestens/maleisie.html

Veel reisplezier

Ria en Guido