Okee, ik kon ook niet weten dat jij een schema niet zo star bedoelt; meestal is dat wél zo bij mensen die compleet uitgedokterde schema’s posten.
Het doet mij sterk denken aan zo’n Djoser-reis, waar het dus echt de bedoeling is dat dag 22 loopt zoals dag 22 in het schema stond.
De meeste reizigers die ik ken, plannen amper van tevoren. De paar mensen die ik ken die dat wel doen en die zo’n dag-tot-dag schema uitwerken, zijn control freaks, die er ook niet tegen kunnen als het anders loopt.
Ik ken jou helemaal niet, dus dit is hoe het overkomt op mij als nietsvermoedende lezer.
Ook kon ik niet weten dat je al eerdere reiservaring hebt (behalve kamperen in Frankrijk ofzo), ik moet het ook maar doen met de tekst die ik op een scherm zie.
Een fout die veel mensen maken die voor het eerst buiten Europa gaan reizen, is dat ze veel teveel in een reis proppen en dan in de praktijk helemaal gaar van het reizen zijn en amper kunnen genieten van plekken, omdat ze er al reizende pas achter komen dat de treinen niet zo stipt zijn als in Europa (en ja mensen kunnen klagen over de NS maar de 11 uren vertraging die ik in Chili-Bolivia heb gehad, heb ik in Europa nog nooit meegemaakt) en dat dingen nu eenmaal vaker anders lopen dan gepland.
Daarom had ik mijn vraag over eerdere reiservaring; dat beïnvloedt de beantwoording.
Kortom, ik ben alleen af gegaan op de tekst hierboven en tegenstrijdigheden die daaruit leken te spreken.
Hendrik-Herman, het is niet zo dat ik nooit zo jachtig heb gereisd, een aantal keer is het noodgedwongen wel zo gegaan dat ik inderdaad om de dag of soms dagen achtereen in lange busritten zat. (Japanse klik-klik reisstijl zeg maar.) Daardoor heb ik geleerd dat ik dat niet wil.
Als een ander dat wel wil, prima, maar uit de reacties van Florimond bleek niet dat hij/zij besefte dat het dus in verhouding veel in-bussen-zitten is en minder op-een-plek-zijn, en ook niet dat hij/zij ervaring had met bergachtige landen, slechte bussen, stakingen e.d. (Dat is ook mijn makke, als ik het gevoel heb dat iemand niet inhoudelijk reageert op wat ik zeg, ga ik het herhalen… beetje dom misschien…)
Anyway, voor een volgende keer als je een vraag stelt is het dus misschien wel handig als je er ook wat meer bij vertelt over je reiservaring, en ook handig om te beseffen hoe zo’n Djoser-achtig schema overkomt op een lezer die jou helemaal niet kent.