(origineel bericht op be-more.nl)
24-08
We gingen weer huizen bouwen. Eerst liepen we twee keer de berg af en op met een jerrycan om water te halen voor de modder. Vervolgens vulde we het geraamte van bamboe met modder. Het werd best een groot huis, er werkten dan ook veel mensen mee. Het was erg warm vandaag. Mijn armen en hoofd konden een beetje bij bruinen want daar was niet zo veel van terecht gekomen door het regenachtige weer van de afgelopen week. Na de lunch kwamen de disabled children. Het waren er meer dan ooit. Toen we bellen gingen blazen en ballonnen uit gingen delen kwamen er ook een heleboel kinderen bij die niet disabled waren. Het was een chaos van kinderen. Niek en ik besloten een poppenkast te maken van twee stoelen en een handdoek. We hadden wat handpoppen van wilde dieren. Eerst snapte de kinderen er niets van en stonden ze allemaal aan de verkeerde kant van de poppenkast te kijken. Na een tijdje begrepen ze het en konden ze er wel om lachen. Ze mochten zelf ook achter de poppenkast plaatst nemen. Dat vonden ze erg leuk. Toen moesten we wat nieuws bedenken. Niek en ik zette allebei een helm op en namen plaats op de twee stoelen die we achter elkaar neer zetten. We speelden alsof we op de boda zaten. Er mochten steeds twee kinderen mee rijden. Uiteraard wilden ze allemaal. We waren deze keer wel snel moe van de kinderen. Ze waren zo druk en met zo veel. Ik heb het einde van de middag mijn mandje afgemaakt. Hij is klein maar wel goed gelukt.