21 dagen Thailand

Hallo mensen,

Mijn vrouw en ik willen vanaf 20 januari naar Thailand, we hebben een reisschema gemaakt…nu de vraag aan de echte kenners of dit reëel is…
We willen de meest toeristische plaatsen mijden.

20 Vertrek schiphol
21 Aankomst 06.45 Bkk transfer met 1 overnachting inbegrepen
22 Met de trein naar Phitsanulok en gelijk met de bus naar Sukhothai
23 Sukhothai fietsen naar het historisch park
24 Sukhothai met de bus naar Mae Sot
25 Mae Sot
26 Mae Sot
27 Mae Sot uitstapje naar Umphang
28 Mae Sot met de bus naar Mae Hong Son
29 Mae Hong Son
30 Mae Hong Son
31 Mae Hong Son
1 Met de Bus naar Loei
2 Loei
3 Loei
4 Loei
5 Udon Thani vliegen naar Ko Phuket
6 Khao Sok
7 Khao Sok
8 Kho Phi Phi
9 Kho Phi Phi
10 Kho Phi Phi
11 Kho Phi Phi
12 vlucht bkk
13 Bkk fietsen
14 Vlucht 02.15 Amsterdam

Groetjes Tineke en Piet

Hee Tineke en Piet,

Loei schrappen… en dan wordt je reis ineens heel realistisch. Loei is sowieso een heel gewoon Thais stadje, echt niks bijzonders.

Mae Sot is een heel leuk stadje, bezoek ook de grensmarkt bij de rivier, met veel Birmese koopvrouwen.
Ik neem wel aan dat je goed hebt onderzocht hoe je van Mae Sot naar Mae Hong Son komt?
Dat ging altijd met een songthaew gedurende een uur of acht, dat gun je niemand…

Mae Hong Son naar Loei kost je meer dan een dag, dus wellicht onderschat je sowieso de afstanden ?

Ook denk ik dat er geen directe busverbinding zal zijn van Sukhothai naar Mae Sot, maar dat dit via Tak zal gaan.
Ik was ooit wel in Mae Sot, en ook in Tak, maar nooit in Sukothai.

Khao Sok zeker doen, de tijd die je overhoudt wanneer je Loei schrapt, verdelen tussen Khao Sok en Bangkok.
Bangkok ? Ja, Bangkok. Ik moest er ook aan wennen, maar uiteindelijk is Bangkok leuker dan je denkt.

Hans.

Nou zelf ben ik al in Loei geweest en ik moet eerlijk zeggen dat daar in het stadje geen bal tedoen is,heb dan toen een motor gehuurd en naar het prachtige Phu Kradung nationaal park gereden !
Op de top heb je een prachtig zicht over de hele omgeving (watervallen)Je kunt daar terplaatse een tentje huren alsook een slaapzak.
Wat je ook kan dan doen is de route doen van Loei naar Chiang Khan en daar 2 dagen verblijven je kunt misschien een boottocht maken over de Mekong rivier en daarna verder reizen naar Nong Khai/Udon Thani.