(origineel bericht op be-more.nl)
2013, start!
Ondertussen is oud op nieuw gepasseerd en zoals eerder vermeld zijn we dat in Lilongwe gaan vieren. Ik beken, ik houd helemaal niet van Lilongwe, veel te druk, de mensen zijn opdringerig, … Maar ik heb dus het weekend vooral aan het zwembad doorgebracht in de backpackers, wat dus wel okay was.
Oud op nieuw hebben we rustig gevierd en ook weer aan/in het zwembad! Eerst lieten we een wensballon op en daarna namen we een nieuwjaarsduik… Het water was zelfs aangenaam… Maar de gevolgen draag ik nu denk ik. Ik voel me nu echt belabberd. Hoewel ik dus vandaag in het ziekenhuis ging starten heb ik dat even uitgesteld tot hopelijk morgen. De verhalen komen wel hoor!
Gisteren moesten we dus terug naar Zomba komen, om vandaag in het ziekenhuis te kunnen starten. OOOOOh wat vind ik het openbaar vervoer hier vreselijk! Om 6 u op de fietstaxi naar het busstation. De fietstaxi was wel goed hoor. Maar dan, 2.5u wachten in de bus tot ze eindelijk vol zit voor ze vertrekt… En ze kon niet voller! Alle stoelen bezet en heel het gangpad vol staande mensen, tot aan de voorruit toe. Maar wij zaten gelukkig en hoewel het enorm benauwd was zijn we na een rit van 5 u (de bus reed best snel) en een tiental tussenstops wel in Zomba aangekomen… HOME SWEET HOME. Hoewel het hier snikheet lijkt te zijn, deed het deugd om in ons slaperige stadje (in vergelijkingmet lilongwe toch) aan te komen.
Vandaag is voor mij dus een rust dag en dat is precies wat ik ga doen nu… rusten… om zo hopelijk morgen fris en monter op de kinderafdeling te staan.
NOG EEN GELUKKIG NIEUWAAR aan iedereen
tionana!