Volgend jaar gaan we twee weken naar Sydney en omgeving alvorens we doorgaan naar Nieuw Zeeland. We hebben 3 dagen om Sydney te ontdekken en de overige 10-11 dagen om met de camper wat rond te trekken. Wie heeft er ervaring en/of ideeen voor een route of “dit moet je écht zien”.
Hallo mamma, welkom op dit forum. In welke periode en hoe oud zijn de kids?
Na 3 dagen Sydney er heerlijk met de camper er op uit.
Een mogelijke route is via de Blue Mountains (Three Sisters) richting Canberra en dan verder afzakken naar de zuidoostkust en dan weer via de kust naar boven.
Een andere route is Sydney - Wisemans Ferry (de ferry over de Hawksbury River is gratis, maakt deel uit van het openbaar wegennet), ook een goede wijnstreek evenals het daarboven liggende Hunter Valley met Cessnock en Singleton. Je kan dan via de kust naar boven. En afhankelijk van de “snelheid” is Grafton - Glen Innes/Inverell en dan weer richting Sydney. In deze route bij (South) Kempsey de touristische route nr 15 nemen naar Crescent Head en daar vandaan richting Gladstone en dan op de ze route blijven richting South West Rocks. De vuurtoren bij Smokey Cape is de moeite waard om naar toe te gaan. Bij Arakoon is een camping. De andere optie om via het binnenland naar boven te gaan in omgekeerde volgorde en dan zuidelijk van Nambucca Heads bij Clybucca (= BP tankstation) de touristische route 15 nemen. Mochten er nog meer vragen zijn dan zien we ze wel verschijnen.
Al een luchtvaart maatschappij op het oog? Bij Emirates is 30 kg p/p ruimbagage toegestaan en deze vliegt op Sydney, Auckland en Christchurch. Ook naar Melbourne en Brisbane als je een one-way met de camper in gedachten hebt.
Succes met de voorbereidingen.
In Sydney is genoeg te doen je kunt lekker de stad ontdekken en daar zijn een hoop musea en activiteiten. Kwa route zou ik richting Melbourne gaan. Ik heb die route gedaan met de auto en vond het geweldig. Langs de kust. Ik zou niet te ver gaan want 11 dagen is niet echt heel lang.
Een gids “explore Sydney & beyond 2010/2011” gevonden bij mijn verzamelde documentatie. Mogelijk vind je hierin ook het e.e.a. In ieder geval is de Hop On - Hop Off bus de moeite waard om Sydney in een vogelvlucht te bekijken. www.atstravel.com.au
We gaan met 2 kids van 4 jaar in de periode van half januari tot eind jan. en daarna naar Nieuw Zeeland. We willen i.v.m. met de kids niet al te lange afstanden afleggen maar die route langs de kust spreekt me wel aan en de ferry nemen lijkt me ook leuk, nou, ja alles lijkt me leuk dat maakt het juist zo moeilijk.
De vluchten en campers en overnachtingen zijn allemaal geboekt, nu gaan we ons voorbereiden op het “inhoudelijke”. Erg leuk, maar soms zie je door de bomen het bos niet meer. Heel veel moois in de boekjes en de forums.:wereld:
Maar het is ook ontzettend leuk om alvast zo met de reis bezig te zijn.
Hallo mamma, Je schrijft dat de overnachtingen al zijn geboekt. Betekend dit dat alleen voor Sydney bij aankomst en vertrek of voor de hele trip?
Ikzelf gebruik ook nog weleens Google Earth om de route die we gepland hebben en omgeving te bekijken op eventuele foto’s om te zien of de moeite waard om een kleine omweg te maken.