Auto’s enz. kunnen niet op Rangitoto Island komen. Is dat misschien de reden geweest waarom jullie er nog nooit zijn geweest? Jullie wonen toch in het nabij gelegen Auckland Op Rangitoto staat een treintje op wielen klaar voor een rondrit door de vulkanische woestenij. Op Stewart Island, helemaal in het uiterste zuiden van Nieuw-Zeeland, rijdt, als de boot daar aankomt, ook een treintje op wielen, met prachtige vergezichten.
Ik ben een Waiheke-fan. Heb goede herinneringen aan over het eiland liften, de leuke koffieshops, de vele kunstenaarsoptrekjes en de geweldigste bioscoop die ik ooit van binnen heb gezien.
De gemeenschap wilde er graag een bioscoop hebben en bouwde er een, maar daarna was het geld op. Hoe richt je hem dan in? Door aan iedereen de oude meubels te vragen! De bioscoopzaal staat dus vol met 2- en 3-persoons banken, waar je heerlijk onderuitgezakt naar je film kunt kijken. Geweldig!
Voornamelijk heerlijk rustig overal. En ik heb 2x meegemaakt dat iets gesloten was omdat het seizoen voorbij was.
Qua weer heb ik telkens geluk gehad, op de dessert highway bijvoorbeeld reed ik met 20+ graden terwijl die een dag later afgesloten was wegens hevige sneeuwval. En in Coromandel kwam ik met 10 graden aan terwijl ze een dag eerder het ijs van de ruiten moesten krabben.
Je moet er wel even bijzeggen, dat in een coffeeshop in Nieuw-Zeeland koffie e.d. wordt geserveerd. In Nederland is dat niet het geval.
Dus, voor een korte rondreis kan je Waiheke doen in plaats van een trekpleister als Rotorua.