2 weken Nieuw-Zeeland

Ik ga een half jaar afstuderen in Sydney, Australie. Als ik hiermee klaar ben komt m’n vriend naar Sydney en gaan we 2 weken langs de oostkust van Australie reizen, en willen we 2 weken naar Nieuwe-Zeeland, dit valt in Juni '09) (meer tijd hebben we helaas niet ivm werk / uiteindelijk afstuderen in NL)

Wat kunnen we het best doen die 2 weken? Ik wil het liefst het mooiste / beste zien van Nieuw Zeeland, in dus zo kort mogelijke tijd.

Weet iemand een route Noordereiland + Zuidereiland die in 2 weken te doen valt? Of is het slimmer om maar 1 eiland te bekijken omdat het anders allemaal te afgeraffeld is??

Wie heeft er tips???
Alvast bedankt! :teeth:

Hou je van gekke sporten, woeste natuur en iets kouder, dan is het Zuidereiland het meest geschikt. Hou je meer van de Maori cultuur, vulkanische activiteit en iets warmer dan kun je het best naar het Noordereiland. Allebei lijkt mij iets te krap. Wij zijn ook altijd van die ‘snelle’ reizigers omdat we een beperkte tijd hebben, maar we hadden voor beide eilanden toch vier weken nodig.
Succes!

Het schijnt dat het zuidereiland over het algemeen mooier is dan het noordereiland. Dit hangt natuurlijk ook af van de smaak die je hebt.

Als ik zou mogen kiezen zou ik 4 weken in Australië blijven en mooi gaan sparen voor Nieuw Zeeland. Puur omdat je in twee weken lang niet ALLE mooie dingen kan zien en doen.

Hoi Eline, al weer 5 jaar geleden dat ik in Nieuw-Zeeland en Australie was. Kan me in beide reacties die je al ontvangen hebt vinden… 2 weken is erg kort … maar als je echt wilt dan zou ik persoonlijk toch naar het Zuidereiland gaan. Vooral omdat je daar zoveel diversiteit hebt op 1 eiland. Ja het noordereiland heeft de Maori cultuur in Rotorua en een vulkaan in de omgeving, maar het Zuidereiland de prachtige stranden, de mooie bergen en gletchers, avontuurlijke sporten, dolfijnen, gezellig Christchurch, wijnvelden, Charlotte’s track … wat wil je nog meer :slight_smile: Enjoy! Groetjes, Rosalie

Wow 2 weken is niet lang.
Maar lees mijn reactie op een ander bericht eerst eens:
http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?p=348923#post348923

Opties waar ik aan denk:
-Auto huren in auckland, rond trekken daar.
Dan vliegen naar christchurch en daar weer met een auto rond trekken

-Gewoon met huur auto van het ene eiland naar het andere eiland rond-trekken. In een beetje rechte lijn, en niet te veel lange activiteiten doen.

Maar alles wel strak plannen, want een extra dag blijven om dat die excursie ed. die dag volgeboekt is behoort natuurlijk niet tot de opties.

En voor de ideeën, beetje standaard:
-Auckland (en Paihia=mooie sub-tropisch regenwouden, zwart strand)
-Waitomo Caves
-Rotarua (Maori centre)
-Lake Taupo (Thermal lakes)
-Wellington (en het Te papa museum)
-Kaikoura (Whale watch)
-Mount cook (Glacier walk)
-Queens town (Bungy, swing, jetboat,…)
-Dunedin (schots stadje, pinguins, albatros kolonie)
-Christchurch (super mooie Luchtballon vaart, mooie stad.)