Ik probeer een vlucht te boeken van Medan naar Denpasar. Er is via AirAsia geen rechtstreekse vlucht. De bedoeling is nu te boeken van
Medan naar Bandung en van Bandung naar Denpasar.
Ik zie echter niet hoe ik dit in 1 handeling kan boeken. Ik moet dus eerst de vlucht boeken van Medan naar Bandung, deze geheel afronden en vervolgens de vlucht van Bandung naar Denpasar. Dit zou toch anders moeten kunnen lijkt mij. Heeft iemand hier ervaring mee?
Het kan niet anders. Je wilt twee vluchten, dus je zult ook twee keer moeten boeken.
En om het nog vervelender te maken: Air Asia is niet in staat je bagage door te labelen, je zult dus in Bandung je bagage van de band moeten halen, en vervlogens opnieuw in moeten checken voor je vlucht naar Bali. Houd dus rekening met voldoende overstaptijd.
Je hebt geluk dat je binnen Indonesie blijft, anders zou je op de tussengelegen luchthaven ook nog door de douane moeten Is mij een keer gebeurd op een vlucht van Bali naar BKK via KL.
Ik wil een vlucht boeken naar nieuw zeeland, met een overstap in singapore. Dit zou ik dan bij twee verschillende luchtvaartmaatschappijen boeken (jetstar & swiss airlines). Ik ga de tickets ook echt bij twee verschillende aanbieders kopen (budgetticket en jetstar zelf).
Nu vroeg ik me af hoe dat precies gaat met die vluchten. Ik moet dan mijn bagage ophalen en opnieuw inchecken? en moet ik dan weer door de douane heen? Heb ik dan ook een visum nodig voor singapore? (zitten daar nog extra kosten bij?)). Hoop dat je me kan helpen!
Aangezien het verschillende vluchten zijn bij verschillende maatschappijen, moet je inderdaad je bagage ophalen, en door de douane heen. Daarna moet je weer opnieuw inchecken.
Neem met boeken een ruime overstaptijd, het is heel vervelend als je je tweede vlucht mist, omdat je eerste vlucht vertraging heeft. Singapore is een groot maar efficient vliegveld, maar ook daar moet je wel eens op je bagage wachten!
Voor Singapore hoef je niet te betalen om het land in te komen, je krijgt een gratis stempel in je paspoort.
dankje! Ik kan een vlucht boeken met 4 uur overstaptijd, en eentje met ruim 12 uur, is 4 uur denk je genoeg? Of zal ik toch voor de ruimere optie gaan?
Ik weet niet of je vlucht vertraging gaat hebben of niet
Vier uur zou in principe genoeg moeten zijn. Maar… Als je vertraging hebt, dan heb je geen ticket vanuit Singapore naar Nieuw Zeeland, en dan moet je ter plekke een heel duur nieuw ticket boeken. Aan jou de keus!
(Zelf zou ik voor de ruime optie gaan, mijn bagage tegen een kleine vergoeding achterlaten en een paar uur de stad in gaan.)
Wij hebben dit afgelopen januari ook gedaan. Je moet idd 2 aparte vluchten boeken en je bagage ophalen en opnieuw inchecken. Opzich is dit goed te doen. Het vliegveld van Bandung is erg klein. Er gaat vlgs mij ook maar 1 vlucht per dag van med-ban en bal-dps. Een nadeel is dat Air asia ook nog wel es vlucht tijden gaat veranderen waardoor je je aansluiting niet kan halen. Het is zo dat als ze een vlucht meer dan 1,5 uur verzetten dat je dan je vlucht kostenloos kan omboeken,maar dan wel alleen de vlucht die verzet is!