2 routes vanaf perth, welke doen?

Hoi,

Wij gaan in januari naar Australie toe… we hebben voor 5 dagen een auto gehuurd in Perth om wat rond te rijden, maar waar moeten we naar toe?

Route 1: naar boven, pinnacles, kalbarri misschien iets verder naar boven…en misschien nog een dagje wave rock pakken

route 2: naar beneden…bunburry, margaret river… pemberton, wave rock en alles daar tussen…

wat is mooier? ik weet dat het maar weinig reistijd is maar het is voor ons helaas niet anders…

groetjes Deb

Wat lastig. Vijf dagen maar? Beide kanten zijn prachtig.
Ik denk dat naar het zuiden toe je wat meer dingen kan zien in korte tijd. Ik vond het zuidwesten ook gewoon erg mooi, maar meningen verschillen.

Wave Rock in januari. Bloedje heet en ongelooflijk veel vliegen. Ik zou zuidelijk van Perth gaan dus eens met Francine.

Helemaal eens met Francine en Yeehaw (long time no see), ga naar het zuiden. Probeer de dolfijnen in Bunbury http://www.dolphindiscovery.com.au/ , dan naar Busselton, langste houten steiger van het zuidelijk halfrond, onderwater observatorium http://www.busseltonjetty.com.au/. En, heel belangrijk, vergeet Fremantle niet. Cappuchino strip, maritiem museum, Fremantle Prison (als je onze gids, ex-bewaker treft heb je een uur cabaret), de overdekte markten. Ik denk dat Fremantle zo ongeveer de gezelligste stad in Australië is. In West-Australië in elk geval. En trouwens, Perth zelf is ook niet slecht. Kings Park, Swan River. De boottocht op de Swan River naar Fremantle is ook heel interssant. Zowel in Perth als in Fremantle rijden zogeheten Cat bussen, bussen waarmee je gratis rondrijdt in de centra en langs alle bezienswaardigheden Transperth Timetables. Geniet ervan en probeer niet in vijf dagen een record aantal kilometers te maken.
Realiseer je dat je naar het mooiste deel van Australië gaat, geluksvogels, ook al is het veeeeeel te kort.

Ontzettend bedankt voor jullie reacties!!

we gaan inderdaad naar het zuidwesten en slaan wave rock over!!!
dit word mijn 2de keer in australie en voor mijn vriend de eerste keer…ik hoop dat hij er net zo verliefd op word als ik want dan kan in voor 2014/2015 al beginnen met een route plannen…want wil graag wel de route perth-darwin doen voor een andere keer…

super bedankt dat jullie mee gedacht hebben!!!
het duurt nog een paar maanden maar heb er al onwijs veel zin in!!!