2 Nederlandse vrouwen beroofd/aangerand

Net zo als in Nederland moet je ook hier in Ecuador goed letten op je veiligheid.Dit berichtje stond zojuist in,el Universo.Blijkt dat de 2 Nederlandse vrouwen ontvoerd zijn(secuestro express) en aangerand.Helaas vindt secuestro express hier in Guayaquil regelmatig plaats.Ook de Ecuadoranen hebben er mee te maken.Vaak vindt dit plaats na een opname van cash geld.Tegenwoordig gaat het echter verder.De slachtoffers worden meegenomen naar een huis en aangerand,of naar hun eigen huis en aldaar van hun spullen beroofd(locals).Heel triest.Natuurlijk zijn er nog niet zoveel feiten bekend.Was het een officiele taxi,zat de chauffeur in het complot,tip vanuit het hostal etc.Het is enigzins opmerkelijk dat de slachtoffers weinig/geen spaans kenden.Zijn ze bekend hoe Latijns Amerika functioneert?Wisten ze dat ze niet de goede richting uitgingen?Mogelijk hadden ze anders aktie kunnen ondernemen.Je ziet dat ook het feit dat je met 2 personen reist je niet altijd zekerheid geeft.

Dit is per definitie erg triest, ook al zou je wat minder wereldwijs en verstandig op pad zijn gegaan. Feit blijft echter dat je altijd moet blijven opletten en niet te naief moet zijn (zowel thuis als op reis).

Misschien verstandig om niet meteen vooroordelen te hebben… Dit bericht gaat over mij en mijn beste vriendin. En natuurlijk hebben hebben wij lang van te voren heel veel dingen uitgezocht over de landen waar we naar toe zouden gaan. En nee, Spaans spreken deden we niet, maar ons was door velen verteld dat we met de Engelse taal heel ver zouden komen.
Bovendien was het op onze eerste reisdag en ook al heb je je nog zo goed ingelezen, landen waar je nog nooit bent geweest, moet je zelf eerst ontdekken. Achteraf hadden we dus beter een taxi via het hostel kunnen regelen in plaats van een (officiele gele) taxi op straat aan te houden.
Maar geloof me, ik heb na 3 minuten in de taxi een slecht voorgevoel gehad. Dit heb ik genegeerd, maar dan nog hadden we er nooit meer onderuit kunnen komen. Vooral niet als je achteraf weet dat ze gewapend waren.

Oja, het artikel klopt niet eens voor de helft, er is heel veel onwaar of voor de helft opgeschreven.

Allereerst heel veel sterkte gewenst aan de 2 betreffende dames.
Ik ben net terug met mijn vrouw en zoon van een maand Ecuador.Mijn vrouw komt ervandaan.Wij zijn al vaker geweest en hebben er veel gereisd.
Ecuador is voor iedereen met geld gevaarlijk maar voornamelijk in de grote steden en in de late uren.Ook mijn zwager die alle gevaren kent en alle voorzorgsmaatregelen neemt is er beroofd door 2 mannen met pistolen.Hij woont er al zijn hele leven.Wat ik wil zeggen is dat je dit soort zaken nooit helemaal kunt voorkomen het kan iedereen overkomen.Je kunt wel het risico verkleinen.Maar dat neemt niet weg dat Ecuador een prachtig land is en de mensen erg aardig.De criminaliteit is er toegenomen mede door de toestroom van immigranten uit omliggende landen.Maar een aantal kranten meet het soms wel erg breed uit.Hier in Nederland gebeuren ook veel vreselijke dingen met onschuldige mensen maar niet alles wordt zo uitgebreid vermeld.
Dus mensen ga gerust naar Ecuador maar wees extra voorzichtig in de grote steden en late uren net zoals in Nederland.