2 maanden reizen Midden/Zuid Amerika

Iemand tips?
Wij hebben de volgende reis in gedachten:
Vliegen op costa rica dan over land (panama)naar Bogota, Colombia. Makkelijk begin, avontuurlijk einde dachten wij…:wink:

Is dit te doen in 2 maanden, en hoe is het om in deze landen te backpacken? Of is costa rica echt meer voor amerikaanse 50+ers?
Is het qua reistijd mogelijk, tips voor mooie plekken, kostenplaatje etc…?

Ik hoor het graag!
Gr,Smik

Hoi, ik heb nog geen ervaring met dat gebied, maar omdat ik ook Colombia overweeg, heb ik daarover een vraag gesteld en veel nuttige antwoorden gekregen waar jullie misschien ook wat aan hebben.
Tot nu toe heb ik al van tientallen verschillende reizigers gehoord dat zij Colombia helemaal fantastisch vonden, en ook mooier dan andere landen in de buurt, en dat het helemaal niet zo onveilig is als het imago zou doen vermoeden, als je maar let op welke gebieden je moet vermijden en geen domme dingen doet. (Ik weet du sniet of misschien dat grensgebied met Panama juist heel gevaarlijk is.)
De meesten die er geweest waren. wilden zeker nog een keer terug.
Over andere landen zijn mensen meestal wat genuanceerder maar over Colombia hoor ik altijd alleen maar positieve verhalen.

Spreken jullie al Spaans? Dat kan het reizen echt zoveel leuker en makkelijker maken.

En ik neem aan dat jullie dat al bedacht hadden maar vergeet niet op het klimaat te letten en wanneer je dus gaat.

Hoi,

Wij hebben geen ervaring met Midden Amerika, maar zijn pas terug uit Colombia waar we 5 weken hebben gereisd. Na veel twijfelen en het lezen van veel positieve reisverhalen van andere NL-ers besloten we de gok te wagen…en, net als iedereen zegt: Het is een erg mooi land! Zo groen, mooie natuur, veel salsa, koloniale dorpjes, vriendelijke mensen en het doet nog erg authentiek aan. Nog, want Colombia is in opkomst en eigenlijk een land waar je nu naartoe moet gaan!