Hallo mijn naam is Eva, ik ben 31 jaar en wil in februari 2014 graag een week of 4 backpacken. Ik zat te denken aan Colombia maar
iets anders is ook absoluut bespreekbaar.
Ik hou van cultuur, paar dagen strand maar ben niet het type dat dagen gaat hiken of fietsen in de natuur.
Ondertussen begrepen dat het begin maart carnaval is in Colombia, lijkt me heel leuk om mee te maken maar zo niet ook geen ramp natuurlijk.
Spreekt dit je aan of heb je andere hele leuke/ orginele ideeen dan hoor ik graag van je.
Vind het wel leuk als je een beetje van dezelfde leeftijd bent.
Colombia in februari is nat en broeierig. Costa Rica is in februari een heerlijk klimaat… mooie stranden en prachtige natuur(parken)… in een maand goed te bezoeken, bijv. in een combi van bus en huurauto. Het land is veiliger dan Colombia, en ze vieren daar Carnaval in Puntarenas, aan de baai langs de tropische zuidkust. https://www.facebook.com/CarnavalPuntarenasCostaRica 3e week februari is er nog een festival bij Quepos, in het National Park Manuel Antonio. Ik ga vanaf eind januari tot eind februari ervan genieten. Jij ook?
Bedankt voor de tip maar ik ben niet zo’n natuurfreak en das wel een beetje wat het land Costa Rica is. Heb je nog andere tips? Hoef niet perce naar
Colombia hoor. Ik zie overigens dat de beste reistijd januari/ februari is?
De beste reistijd voor midden amerika is idd medio december tot en met eind februari. Dan is er weinig regen en een prettige temperatuur. Alleen zit het vanaf de kerst tot midden januari vol met Amerikanen en Duitsers, waardoor de prijzen te hoog zijn, en de sfeer is erg commercieel. Costa Rica heeft zeker mooie natuur, net zoals het amazone gedeelte van Colombia, maar het is beter en veiliger te bereizen. De stranden zijn mooi, de steden en dorpjes afwisselend en interssant, en de mensen aardig. Ideaal land om op een avontuurlijke manier cool down te doen.
Je kunt een paar dagen naar het noorden (Nicuagura) of zuiden (Panama) gaan, maar die landen zijn niet wezenlijk anders. Als je helemaal niets om natuur geeft, kan je beter ook Colombia en Equador overslaan, en rondtrekken in Peru of Argentinie. In je eentje als vrouw gaat in Peru of Bolivia wel, maar blijf op de gebruikelijke routes langs de kust met de betere busmaatschappijen. Als je details wilt weten, stuur maar een pm.