Wij gaan in oktober 2 dagen naar Dubai. In welke wijk/welk stadsdeel kunnen wij dan het beste een hotel zoeken? Dit gelet op de ligging van de meest populaire toeristische attracties en eettentjes+nightlife?
En heeft iemand wellicht een goede suggestie voor een hotel?
Ik ben dit jaar 2 keer in Dubai geweest (foutje in mijn organisatie )
De eerste keer verbleef ik in een ibis hotel in de wijk Deira. Er was een metrohalte op loopafstand dus je was overal zo. Geen idee wat het hotel kostte want ik heb niet zelf betaald. Maar het was een net hotel met schone, nieuwe maar wat kleine kamers.
In april sliepen we in de wijk Bur Dubai. Ook hier weer op een paar minuutjes lopen van een metrohalte Khalid bin al waleed. We hadden een zeer goede deal voor een studio voor €51 per nacht. Met 2 personen is dat goedkoper dan menig dormbed in een slaapzaal in een Europese stad!
We sliepen in Rose Garden hotel apartments. http://rosegardenuae.com/BurDubai/index.php
Je moet wel mazzel hebben want dezelfde studio’s gaan normaal voor €90 per nacht. Wij boekte via booking.com
Het lekkere aan een studio is dat er een keukentje bij zit dus je eventueel je eigen ontbijtje kunt kopen in de supermarkt, drinken koud kunt zetten en koffie kunt maken. Ter plekke kregen we een upgrade naar een appartement dus uiteindelijk hadden we 2 slaapkamers, 2 badkamers, een zeer grote keuken, een woonkamer en iemand die 's ochtends de krant kwam brengen :cheer:
De plek waar wij zaten was niet alleen ideaal vanwege de metro maar het oudere deel en de straten vol indiase restaurantjes waren op loopafstand
Eten kan je overigens volgens mij op iedere straathoek in Dubai dus daarvoor hoef je geen rekening te houden met de keus van je hotel.
De wijk Deira. Dat is en relatief dichtbij de airport (vind ik zelf handig als je ergens maar kort bent), en in de oude binnenstad en met de metro kan je makkelijk bijna overal heen.