Hoe houd ik me een dag bezig in Dubai?

Vraagje: Hoe kan ik me goedkoop een dagje bezig houden in Dubai?
Ik kom aan rond 6h00 en vertrek volgende ochtend.
Prijsindicaties zijn welkom.
Alvast bedankt.

Antwoorden mag nog steeds :wink:

Haha, blijkbaar is er nog niemand van het forum geweest! Ik ook niet maar ik ga er wel naartoe. Terugkomend vanuit Jakarta hebben we 9 uur overstaptijd, waarin we mooi effe de stad in kunnen. Ik vind deze site wel handig. En van vrienden hebben we de tip gekregen om het oude gedeelte van Dubai op te zoeken. Het schijnt dat daar nog gezellige authentieke arabische markten zijn.
Ik hoop dat mensen die er geweest zijn ook nog even reageren!

Goh, dit kan wel eens een probleemgevalletje worden. Ik weet niet hoe flexibel ze in Duibai zijn, maar aangezien je voor 12:00 uur aankomt, heb je zo maar kans dat je 2 dagen voor je kiezen krijgt… of je moet je jezelf bezig houden (no problema) en wachten tot 12:00 met inchecken.
Als je alleen reist, kost een kamer al gauw rond € 50.00/nacht (2*/3*); hier heb je er 2:

  • Dream Palace en
  • K-Porte Inn
    Afhankelijk van de tijd wanneer je gat zijn er ook nog aantrekkelijke promoties (juni - augustus). even een snelle search tussendoor levert voor K-Porte voor een 3 daags verblijf een bedrag van AED320 op (€ 65.00) en dat is goedkoper als 2X € 50, toch?
    Bovenstaande hotels liggen in de buurt van het vliegveld en en het hart van de stad.
    Kijk eens op www.travelmap.nl

succes met je search,
Joe

Bedankt voor de reactie’s (eindelijk :biggrin: ).
De overnachting heb ik gratis gekregen wegens een boekingsfout op weg naar (idd) Jakarta.
Fijn om te horen dat het oude stadsgedeelte nog authenthiek is. Ga ik zeker opzoeken. Wellicht wordt dit dan mijn hoofdatractie.
De Lonely Planet stippelt 2 wandelroutes uit. Beetje warm in de zomer misschien, maar eventueel combineerbaar met de niet zo dure boottocht die je ook doorheen de stad kan maken. En enkele van die ultra moderne gebouwen staan ook op m’n lijstje.