2 dagen Bangkok

hallo allemaal,
Wij gaan naar vietnam en cambodja.
we reizen van cambodja door naar thailand voor 2 dagen.
Hebben jullie tips of must sees in bangkok en goede aanraders om te slapen. we gaan backpacken.

bedankt

grt maud

Zou in de buurt van de Khaosanroad wat zoeken, veel goedkope guesthouse en vanuit hier is bv het koningklijk paleis en de wat po goed te bereiken toch wel een beetje de must see onder touristen!

Dit zou het antwoord van Maikel ( Thailandkenner in hart en nieren ) zijn !

ochtendritueel bij Wat Benchamabophit

  • avontuurlijke busrit vanaf Nonthaburi tot de prachtige bootempel van Wat Chalaw
  • locale langstaartboot ( rivertaxi) in de jungle richting Bang Noi
  • expeditie naar Muang Boran (Ancient City) ( nu is er echter de skytrain maar blijft toch avontuurlijk)
  • hallucinant: de overdekte groentemarkt nabij Wat Pho ( Phak Talaat)
  • Erawan heiligdom ( nabij Hyatt hotel) blijft subliem!
  • gewoon varen met de riverexpress van het begin tot het einde.
  • Hartkloppingen krijgen in tuk tuk ( zonder verplichte juwelenwinkels)
  • Sunset Diner Cruise: het meest romantische
  • Grand Palace / Wat Phra Kaew
  • Bayloke tower en diner
  • Siam Paragon winkelcomplex
  • Wat Pho + tempelmassage
  • Wat Arun en Tha Tian steiger
  • Wat Suthat en Giant swing
  • Chinatown te voet of per fiets
  • Weekend markt ( Moochit)
  • Erawan Park en musea omgeving Samut Prakan bereikbaar met stadsbus
  • Lumpini park en nachtmarkt van Suan Lum.
  • Nachtmarkt van Patpong en Mango Tree restaurant.
  • Phallus park ( Nai lert) en omgeving Hilton hotel
  • groepexcursie naar Ayutthaya en retour met cruiseboot
  • groepexcursie naar Floting market + Samprang Grounds + shows
  • canaltrip (klongs op de Thonburi oever)
  • Siam Niramit ( grootse classical show)
  • Lak Muang ( nabij Sanam Luang)
  • Suan Pakkart Palace ( museum en park)
  • Golden Mount en Wat Saket
  • Sirocco bar ( verbluffend uitzicht en Vip sfeer)
  • Gewoon op een pier zitten te niksen met Singha biertjes

Silom zone is een leuke hotelbuurt: voorbeeld Narai Hotel of het goedkopere Silom Village.

Kies maar uit !

1 like

Mooi lijstje Frank!!Kan er nog alleen aan toevoegen dat er in de meeste parken gratis aerobics voor jan en alleman beschikbaar zijn.De meest opvallende is op Lumpini park waar men aan yoga,en tai chi kan mee doen(gratis)Gewoonlijk worden de lessen gegeven vroeg in de morgen alsook s’avonds rond de klok van 6uur.

Khaosan road is niet mijn favorite. Er zijn genoeg andere bacpack hotels/hostels en genoeg te doen voor 2 dagen.

welke backpackerswijk zou jij dan aanbevelen?
grt

Het nadeel met kaosan road is dat het vaak erg luidruchtig is, het vaak slechte kamers zijn die je ook in een ander deel van de stad kunt krijgen.
Ik heb in verschillende hostels/hotels geslapen in verschillende delen in de stad. Kijk anders eens in de lonely planet.

Ik ga in december ook weer naar Bangkok voor 2 dagen. Maar ik moet me ook weer ff orienteren. Meestal kijk ff op thorntree, het forum van lonely planet en in de lonely planet zelf of google eens.

Overnachten zou ik rond Silom doen.
En aanrader om te doen vind ik de ochtend fietstour van Andre Breuer (Colors of Bangkok), leuke tour van maximaal 8 personen met voldoende aandacht voor de highlights.

Hey,

Jammer dat je slechts 2 daagjes in BKK zal verblijven, veel te zien!! :slight_smile: Ik zie dat je van Cambodja naar Thailand ga reizen, wil je de tip geven: Op tijd over de grens gaan van Cambodja naar Thailand, die sluit ergens in de namiddag. Ben je der niet over ga je vastzitten!

En ik zou je ook zo’n fietstour aanbevelen in BKK… Zalige ervaring en je ziet de verschillende kanten van BKK!! En absoluut een rit maken in ne tuk tuk :slight_smile:

Veel plezier

:chin:Je schrijft 2 dagen Thailand wat doe je hier na vlieg je terug of ga je weer terug naar Cambodja Je bent al een halve dag kwijt om van de grens naar Bangkok te gaan .
dan blijft er weinig tijd over voor Bangkok Het Paleis moet je wel gezien hebben en Wat Pho natuurlijk ook
groetjes Fransjes:THAILAND::cambodia:

Ik zou ook een fietstocht gaan maken met Co van Kessel tours. Dan zie je in een halve dag ontzettend veel van Bangkok! Heel erg leuk!

Ik zou als ik van u was,een guesthouse&hotel zoeken aan het rustige "Rambutrie road"helemaal vanachter in de straat(voorbij de 2 bochten)

Ik ben ook absoluut geen fan van de Khao San Road / Rambutri omgeving. Veel teveel tattoo shops, toeristenkramen, toeristische restaurants, toeristen!

Ik vind China Town een veel leukere mix van Thai, Chinezen en ook wat toeristen. Ik vond het Riverview Guesthouse heel relaxed, en gunstig gelegen, met mooi uitzicht, vraag om een hoge verdieping (je kan kiezen tussen uitzicht op de rivier + stad, of op de stad).
Op straat heb je 's avonds in de buurt allemaal leuke eettentjes. En je stapt zo op een waterbus (openbaar vervoer, of duurdere toeristische tour is ook mogelijk). Het ligt vlakbij het Hualamphong treinstation.

Ik vond ook Lumpini Park leuk, en Suan Lum om te eten.
Er schijnt ook een gigantisch grote markt te zijn, Champachak of zoiets… ben ik zelf niet geweest.

Iedereen heeft zo zijn eigen stekkie in BKK en gelukkig maar :wink:
Persoonlijk vind ik Rambutri wel heel leuk en een stuk rustiger (einde straat) als Khao San

Lumpini is inderdaad een echte aanrader net als de Chatuchak market (deze bedoel je waarschijnlijk?) heel groot en van alles te krijgen :chin:

Denk dat je nog niet verder geweest bent dan de Kao san road Cecilia:kant Pinkklao bridge,daar ligt het rustige Rambuttrie gedeelte!Maar wat ik wel 100% met je eens ben Cecilia,dat is de Sum lum market vlak tegenover Lumpini Park!(overdekte markt,verschillende restaurants waar je lekker kunt eten)

Ik sliep in een hotel dat lag in een zijstraatje van Rambuttri. Ik vond Rambuttri ook heel erg toeristisch. Weliswaar niet zo druk en luidruchtig als Khao San Road zelf, maar toch wel volop toeristenkraampjes en toeristenrestaurants (pizza’s en Indiaas enzo, waar amper Thai aan het eten waren).

Na een rondreis verbleef ik opnieuw in Bangkok, maar dan in China Town.

Ieder z’n meug! Veel mensen vinden Khao San geweldig, dus die moeten er vooral heen gaan.