Iedereen reist op zijn manier… Hoe wij reizen? Nou, we liggen momenteel met onze zeilboot in Las Palmas (Canaries):vak02:. Eigenlijk willen we van daaruit naar Zuid Afrika of Kenia e.o. vliegen. Hier willen we de omgeving voor de duur van 2 a 3 maanden met rugzakken bezoeken en zo nu en dan een auto huren.
Wie heeft er tips om voor een leuk bedrag te kunnen vliegen?>>> Zou je kiezen voor Zuid Afrika of Kenia e.o? En waarom zou je deze keuze maken?
Voor zover ik van vrienden in Zuid Africa heb begrepen is het daar niet zo veilig om als blanke rugzak toerist rond te reizen want er is nog steeds een aversie tegen blanken en speciaal de z.g. Boer en Nederlanders worden daar voor aangezien.
Wat betreft Kenya ik woon hier nu al enige tijd en heb al diverse mensen gesproken die hier met een rugzak rond reisden de Back packer en heb nog geen negetieve berichten gehad. De Kenyaanse bevolking is gastvrij en neit opdringerig. En wat betreft de veiligheid is het hier wel oke als je je op een normale manier gedraagt en niet met geld en goude sieraden rond paradeert. Maar ik denk dat je dat wel weet speciaal als je op een boot leeft.
Bedankt voor je reactie. Hoe we ons moeten gedragen tussen locals weten we wel, maar een beetje veilig willen toch wel rond toeren. Momenteel zijn we een beetje aan het rondneuzen waar we precies heen willen gaan en gaan graag naar een land waar de bevolking vriendelijk en behulpzaam zijn. Van Kenia hebben we dat al gehoord en gelezen en willen ook eens ervaringen horen van mensen die in Zambia, Tanzania en Botswana geweest zijn:wub:
Je moet je reis niet laten afhangen van het idee van “vriendelijkheid bevolking” aangezien die overal hetzelfde is. En ik zou zeker een paar weken naar ZA gaan omdat de diversiteit van het landschap er ongekent groot is ten opzicht van de andere landen die je noemt. Onzin dat ZA niet veilig is om te reizen, niet meer of minder veilig dan de andere landen. Zolang je niet naar rare plekken gaat natuurlijk.