Mijn ouders,74 en 75 goed ter been, willen op vakantie naar buenos aires en omgeving.
Ze houden niet van een georganiseerde rondreis vanaf schiphol, maar willen het liefst als ze in buenos aires zitten korte tours boeken, van een dag of een paar dagen.
mijn vragen zijn:
weet iemand een leuk centraal gelegen en betaalbaar hotel in buenos aires.
is het makkelijk om ter plekke bij een reisburo korte trips in de omgeving te organiseren
hoe veilig is buenos aires voor oudere mensen en hoe zijn de medische voorzieningen daar.
Leuk zeg!
Voor korte tripjes in de omgeving bv Tigre, bezoek aan één van de vele estancias, Iguazu watervallen (wel wat verder, raad je aan per vliegtuig te gaan aangezien de leeftijd van je ouders), Lugan , dagje op en neer naar Colonia (Uruguay) met de boot, etc. In BsAs is ook genoeg te zien en te beleven(tangoshows, marktjes, goede musea etc) Verder barst het daar van de reisbureautjes, ze zijn allemaal wel te vertrouwen. Over het algemeen spreken ze slecht of nauwelijks engels, helaas, het komt er wel steeds meer in, zeker denk ik bij de grotere reisbureaus.Je kunt ook hier Chenque of Tipica vragen wat korte toertjes in de omgeving te regelen, dat doen ze volgens mij ook.
Veiligheid… ja er is overal wel wat. Ga niet buiten de toeristen straatjes in La Boca lopen bv., let op voor zakkenrollers (ook in Amsterdam!).
Ga er niet bijlopen als een toerist behangen met fototoestellen ed. Maar ik kan zeker niet zeggen dat BsAs onveiliger is dan andere grote steden in de wereld.
Medische voorzieningen… als er wat gebeurd, ga naar een privéziekenhuis. Hospital Alleman staat ook goed aangeschreven.
Voor jouw ouders lijkt me Recoleta een leuke wijk om te zitten. Ga niet midden in het centrum , veel te druk en lawaaig. Alles is goed bereikbaar met taxi’s en de subte (metro) en niet duur.
Hotel weet ik niet huur zelf altijd een app. dat kan al vanaf een week.
Prijsniveau is lager dan hier, zeker nu je bijna 6 pesos voor een euro krijgt.
Uiteten kan al voor 10-12 euro pp incl.wijn. Ontbijtje lekker op een terras ong 4-5 euro. Hangt er vanaf waar je zit natuurlijk. Kan altijd duurder of goedkoper
Hier een site van BsAs excursies(zijn ook andere onderwerpen op te vinden)
Hier mn nieuwe ontdekking wat betreft een app huren:
of de volgende bureaus zijn ook erg goed, spreken allemaal engels:
Even nog een update, wat ideaal zou zijn voor jouw ouders. Een goede kennis van mij Patrick van der Doef, zit vanaf begin okt. tm maart oid in BsAs en heeft daar zijn eigen bureautje. Hij stelt samen met de reizigers excursies samen. Dus wat je maar wilt doen in BsAs.
Het is een ontzettend leuke, gezellige, vrolijke vent!
Heeft me verteld dat hij hier ook een account heeft aangemaakt, maar heb hem nog nooit zien posten hier haha!
Gallina heeft je al heel veel nuttige info gegeven waar ik eigenlijk niet eens zoveel meer aan toe te voegen heb…
Qua hotel in Buenos Aires zou ik ook overwegen in Palermo te gaan zitten, misschien wat té hip of jong publie, maar wel levendig (leuke winkeltjes, restaurants, café´s, etc.). Niet zo centraal als Recoleta overigens. Maar sowieso is het verstandig veel met taxi´s te doen.
Qua taal: Engels is een probleem in Argentinië. Dus reken er niet op dat men Engels verstaat, áls het wel zo is heb je geluk. Natuurlijk is het in grotere of op internationaal gerichte hotels wel mogelijk in het Engels te communiceren (alhoewel óók dat nog geen garantie is).
Zelf werken wij ook met een zeer fijne privégids in Buenos Aires, spreekt perfect Engels en is een echte “porteño” (inwoners van Buenos Aires worden zo genoemd).
Als laatste de veiligheid: vertoon onopvallend gedrag. De laatste tijd horen wij veel mindere verhalen over San Telmo & Boca. Anderzijds had ik hier vorige week een buitenlandse klant die al een jaar in San Telmo woont en die beweerde dat het alle verhalen sterk overdreven zijn. Hoe dan ook, voorzichtigheid is op zijn plaats (zoals in alle grote steden). Daarom zijn overigens ook Recoleta en Palermo wat veiligere wijken om als standplaats te nemen.
Wens je ouders een mooie reis, als ze vragen hebben kunnen ze mij altijd mailen/bellen. Gegevens via de site in de handtekening.
wij zijn bezig een bed& breakfast op te zitten in de Delta van Tigre, Casona de Rio genaamd. Over een paar weekjes hopen we open te gaan en e 1e gasten te kunnen verwelkomen. Uw ouders zijn natuurlijk ook welkom. Tarief waarschijnlijk rond de 200 pesos voor een dubbele kamer, met goed ontbijt, ophalen in de haven van Tigre en volgende dag weer terugbrengen. Wij spreken beide Engels, en ik ook Nederlands. Net zoals velen kan ik hen ook rondleiden, maar Patrick van der Doef is professioneel, heeft zelfs een boek over buenos aires geschreven.
de pagina is nog in maak, www.casonadelrio.com. wij zijn een goede basis om Tigre en de delta te verkennen, maar wat ver van het stadscentrum af. op 2 blokken = 200m van plaza de mayo zit het B&B van ada & valentijn, een gemengd argentijns Nederlands stel (net als wij), met zeer mooie kamers.
zie http://www.bedandbreakfastbuenosaires.com/aboutus.html