De worstebroodjes zijn soldaat gemaakt,uitbuiken op de bank,kijkend naar de zoveelste kerstfilm(vind het programma-aanbod dit jaar minder)na de toespraak van de paus en koningin.
Afgewisseld met internet kom ik de dag door.
Ben best wel moe na afgelopen week;het tempo ligt mij te hoog hier,alles gaat snel en jachtig,plus de kou.
Heb toch wel heimwee naar mijn huis en katten in Side;nog 5 dagen…
het gaat vervelen om verplicht thuis gezellig moeten zitten te doen…!! leuk voor een paar uurtjes…maar verder…ben blij dat ik morgen kan gaan werken.
en familie opzoeken…? dat kan je ook op 24 april…daar hoeft het voor mij geen kerstmis voor te zijn!
afgelopen week hadden we het in de klas over kerst…waar denk je dan aan?
-cadeatjes
-eten
-familie
-sneeuw (waar??)
-vakantie.
volgens mij weet over 10 jaar niemand meer waar kerst echt om draait.
en dat je met kerst goed voor iedereen moet zijn…volgens mij is dat het hele jaar de bedoeling.
ik wil echt niet overkomen als die man uit: a christmas carol.
maar voor mij hoeft het allemaal niet zo.
blij dat ook ik ff af en toe naar de computer kan vluchten…
Worstebroodjes, Hans?? Brrrrr, normaal al niet, maar met kerst helemaal niet. Kerstbrood, met lekker dik roomboter, mmmmm.
Verder lekker lui geweest, en vanavond wezen eten bij de Turk, met buikdanseres!! Zelf ook nog een poging gewaagd om te buikdansen, maar die meiden kunnen dat toch een heel stuk beter! Maar het was wel gezellig. Op naar de tweede kerstdag!
XX Mar
Ik ben volop bezig met de vakantieplannen voor volgend jaar. In mei gaan we voor een vijftal dagen naar Andalousië (binnenland Malaga) - naar een schitterende B&B die wordt uitgebaat door twee Nederlandse jongens. Voor het zomerverlof ben ik momenteel op zoek - het wordt waarschijnlijk een weekje griekenland, misschien Lesbos. En in november ons traditioneel weekje in Turkije. Dit jaar waren we in hotel Arum in Side, wat ons erg beviel. Het nieuwste hotel van de Barut groep schijnt in Antalya te liggen ? dat lijkt wel wat.
Denk hier in Side aan jou. Heb hier een heel fijne kerst meegemaakt in hotel Side Star Park, heel veel nederlanders, echte kerstfeer in het hotel, mooi kerstdiner met show en veel plezier.Alles mooi versierd, s’morgens reeds een geschenkje aan de kamerdeur, en in de namiddag de kerstman in het hotel terug met geschenkjes, kerstavond was echt zoals in europa hier, met de traditionele kalkoen op het buffet.
Overdag is het zonnig maar s’avonds koud. De sneeuw ligt al op de bergtoppen,echt tof. Kan me best voorstellen dat je het mist.
We kwamen vandaag bij je buren, je weet wel wie, en we dachten onmiddelijk aan jou. Mischien volgende keer als we komen, spreken we wel weer eens af.
Morgen terug naar Kusadasi.
Ondetussen groetjes uit Side,
Franka
Gisteren met de hele familie bij elkaar geweest.
Koffie met kerstbrood, borrel met hapjes en ´s avonds lekker gegeten met elkaar.
Niet overdreven ofzo hoor.
Het is waardevol als je met anderen samen kunt zijn.
Misschien niet met degenen met wie je wenste te zijn.
Maar besef dat je ook voor anderen belangrijk kunt zijn en zij voor jou.
Daar ben ik me erg van bewust deze dagen.
Hoi,
1e Kerstdag waren we hier met 13 mensen voor het diner. De schoonfamilie van mijn zoon was er, 6 man sterk en zoonlief zelf lag ziek op bed! Dus dat was erg jammer voor hem. Het was erg gezellig en lekker, wel druk en een hoop voorbereiding. 2e Kerstdag maar met z’n 6-en, dus dat was een makkie. Maar volgend jaar laat ik me ook eens uitnodigen bij iemand…tenminste niet meer al die boodschappen en stress van te voren, haha. Voordeel is dat ik voorlopig niet naar de supermarkt hoef te gaan, nog zoveel eten in huis…dat gaan we eerst opeten. Al met al veel mensen gezien, veel gezelligheid gehad en nu toch weer blij dat de Kerst voorbij is. Op naar oud en nieuw!
Hans, een goeie reis terug vrijdag, lekker naar huis in Turkije. Misschien gaan wij volgend jaar toch naar ons huis in Marmaris in deze tijd. Wel lekker rustig in elk geval.
Iedereen alvast een leuke en goeie jaarwisseling toegewenst,
hoewel ik kerst altijd heerlijk vind, voel ik me op de een of andere manier altijd wat alleen.
dit jaar had ik daar gelukkig niet zoveel last van hoor. maar ik heb het altijd, ook als we in de kerk zitten en al die muziek e.d. moet ik ook altijd bijna janken (ben een rare, ik weet het)
de eerste kerstdag: m’n oma kwam bij ons, mijn moeder had een heerlijk kerstdiner gemaakt alleen zoveel dat het nagerecht niet eens opkwam. alleen zij kreeg het op (hihi maar zij heeft een jaar op dieet gezeten dus hongergeleden dus dat moest ze ff inhalen )
tweeder kerstdag: mn andere oma en mn zus kwamen bij ons (eigenlijk kwam ik natuurlijk ook want ik woon niet meer thuis, hihi, maar heb er gewoon geslapen). gingen we gourmetten.
ik ben de dagen wel doorgekomen. heerlijk met elke dag een boek lekker lui op de bank zitten. ging prima
Dit jaar een heerlijke kerst gehad. Eerste kerstdag zijn we met de familie van m’n vriend uit eten geweest en aangezien we elkaar niet zo heel vaak zien was dat natuurlijk erg gezellig. Bovendien was er een speciale kerstkaart met érg aparte dingen wat voor de nodige hilariteit zorgde
Tweede kerstdag zijn we de hele dag bij mijn ouders geweest. 's Avonds hebben we lekker gegourmet en daarna kwamen de kadootjes. Al met al zijn deze dagen voorbijgevlogen dus!
Nou dit jaar was de kerst kort, maar heftig(hihi)
1ste Kerstdag met hubbie naar mijn ouders, ook mijn zus met man en kinderen was er. Met elkaar wat gekletst en een 4 gangen menu met elkaar gemaakt. Elke gang door iemand anders, en niet van elkaar weten wat er komt. Erg gezellig. De puber was bij zijn ouders, en heeft ook een redelijk gezellige dag gehad.
2de Kerstdag met vrienden en de puber bij ons thuis, gourmetten en fonduen, alleen eindigde die dag bij de huisartsenpost omdat de fondue-pan viel(gelukkig was de olie koud) en ik dombo liep dwars door de olie en ging 'ground-surfen:dead: ! Viel wel mee, zwaar gekneusde enkel en banden, en de middenvoetsbeentjes ook behoorlijk, maar het had allemaal veel erger gekund
Nou op naar oud en nieuw:banana: Al zal ik niet echt kunnen dansen
Annemiek:wave: