Wat zijn de plannen met de Kerst?
Ouders/schoonouders bezoeken;of omgekeerd…
Ikzelf ga elk jaar naar’‘moeders’'…traditioneel flappy eten…
Wat zijn de plannen met de Kerst?
Ouders/schoonouders bezoeken;of omgekeerd…
Ikzelf ga elk jaar naar’‘moeders’'…traditioneel flappy eten…
Wij hebben mijn familie hier de 1ste dag. Mn moeder maakt het voorafje, mn zus het tussen gerecht, wij het hoofd gedeelte en de kinderen van zus het toetje… Zo zijn de boodschapjes verdeeld, de kosten ook een groot deel…
Maar ook gewoon gezellig om op die manier allemaal deel te hebben aan de gezamelijke maaltijd.
Ouders blijven slapen, en mss de 2de dag hangen… voor die dag geen bijzonderheden gepland…
Op 1e kerstdag gaan we naar mijn familie. Doen het al jaren op dezelfde manier als Beps, iedereen koopt en maakt een gedeelte. Dan is het werk een beetje verdeeld en staat niet 1 man (zeg vrouw dus) uren in de keuken.
En de 2e dag naar mijn schoonouders. Geloof dat we dan gaan bowlen.
ikke ben toch hier
kerstavond altijd wachten, kadootjes al onder de boom, honden nerveus
altijd weer opnieuw de discussie… eerst eten of eerst kadootjes
dan is t zo ver, honden pakken kadootjes uit, gaan ervandoor met het pakpapier en wij houden wat erin zit ![]()
waarschijnlijk doen we gourmet…
1e kerstdag de nieuwe dvd’s bekijken, cd’s luisteren en aan het speulen met de presentjes enzo
denk dat ik 2e kerstdag vroeg naar mn nieuwe kamer ga om nog lekker te cocoonen en lekker te surfen op t net ofzo…
ikke doe alleen waar ik zelf zin in heb… ideaal!! geen schoonfamilie meer
heeeeerlijk!!
Kerstavond doen we altijd kadootjes met het gezin en de vriend van me zus… (mijne is er niet bij helaas!;)) en voor de rest lekker rustig…gewoon gezelliej!!
Ik ga eerste kerstdag naar mijn oma… Is ook jarig op die dag!! (kerstkindje!!!) met de rest van de family…En wij doen ook hetzelfde…iedereen kookt en maakt wat!!!
2de kerstdag naar me tante van de andere kant van de family…Ben dus allebei de dagen weg!!!
Ik ben zoals gewoonlijk de pineut, al sinds jaar en dag, altijd de familie bij mij 1 dag, wel gezellig, maar heel veel werk en rompslomp. Dagen van tevoren al beginnen met boodschappen binnen halen, dan de 1e kerstdag allemaal eten, en kadootjes onder de boom…2e kerstdag helemaal niets, lekker bijkomen van de eerste dag…dit jaar ook nog pech, hubbie heeft pieperdienst, dus kan gewoon weggeroepen worden, dus uit eten zit er dit jaar niet in voor mij…
Eerste kerstadag naar mijn zusje samen met mijn ouders, oma en haar vriend, 2e kerstdag werken daarna gourmetten bij mijn ouders
werken…???
ze moeten jou wel hebben he? ik hoop tegen 400% ofzo??
ja idd ze moeten me wel hebben daar betaald 300%
Ik moet dus ook werken. Heb de eerste kerst een avonddienst dus gaan hub, kinderen en aanhang naar schoonmoeders. Tweede kerstdag werk ik overdag, is nog niet helemaal ingevuld, waarschijnlijk eten bij mijn broer. Ben op kerstavond wel vrij, dan lekker eten met de kinderen en aanhang en kadootjes onder de boom
ik zal aan alle werkenden denken!! :kus:
Op eerste kerstdag komen goede vrienden met hun kinderen bij ons eten en tweede kerstdag gaan we eerst bowlen en daarna uiteten met mijn familie in een barbeque restaurant.
Dit jaar met kerst>> Groningen!! Lekker in een huisje in een natuurpark… Gewoon niks doen!! Gourmetten en verder niks!!
Ik haat kerst!!!
viva : hier ook zo hoor ! Is al jaren dat familie naar hier komt. Dagen van tevoren plannen, boodschappen doen en alles aan de kant.
Nou weten ze wel dat ik heel graag kook, maar heb het soms liever wat simpeler met die dagen. Hoeft voor mij niet zo nodig grote menu te zijn, maar ja…
Was eigenlijk 12 jaar geleden afgesproken met mijn schoonzus dat we gingen afwisselen : het ene jaar bij ons en dan bij hun. Maar is er nog niet van gekomen, is altijd hier. Zit er eigenlijk ook niet zo erg mee, maak ik klaar wat ikke lekker vind !
Staat dus op het menu :
Ziet het er lekker uit ?
Lekker naar mn schatje!!!
Vertrek de 20ste.Wat duren die dagen toch lang nu,kan echt niet wachten!!en ja echt kerst vieren doen we niet echt maar vind ik ook echt niet belangrijk nu:p.
@Kaylo: dat ziet er inderdaad lekker uit!!!
Ik ga met de kerstdagen werken. Ik mag de hele week van de 24ste tot de 29ste.
Dus ik kan me lol op. Maar ach ik ga het wel gezellig maken op het werk zodat de ouderen die geen of weinig familie hebben het ook gezellig hebben.
jac : sneu voor je dat je moet werken, maar lief dat je het doet ! Hebben die mensen inderdaad ook een gezellig feest !
Op kerstavond gaan we met een groepje (ooms, tantes, nichtje en neef en moeder)hier na de kerk broodeten (met alles erop en eraan). Bij ons gaat het wel netjes bij toerbeurt en dit jaar is het dus bij ons.
1e Kerstdag is opa jarig en gaan we langs mijn schoonouders en 2e kerstdag gaan we bij mijn moeder eten.
Een echt familiefeest dus.
lekker surfen en/of duiken in Australie ![]()
en met oud en nieuw in Sydney… niet heel beroerd dacht ik zo!
1e kerstdag gaan we naar me opa & oma toe, gezellig met ze alle eten…
en de 2e kerstdag vieren me zusje en ik bij me vader thuis…
ennnn als het allemaal lukt… dan dit jaar samen met me vriend… als hij zijn visum krijgt