1e keer Thailand rondreis 3 weken!

Hallo iedereen,

Ik ga eind augustus voor de eerste keer voor 3 weken naar thailand. Op het forum hebben we al er veel informatie kunnen vinden, en naar aanleiding daarvan hebben we de onderstaande route uitgestippeld! Nu willen we graag op de bonnefooi gaan maar het is voor ons lastig in te schatten of de planning niet te krap/veel is.

Reis
18 aug: Heenvlucht AMS 21.40
19 aug: Aankomst BKK 13.40/ bangkok
20 aug: Bangkok
21 aug: Bangkok-kanchanaburi
22 aug: Kanchanaburi
23 aug: Kanchanaburi-ayutthaya- chiangmai
24 aug: Chiang mai
25 aug: Chiang mai
26 aug: Chiang mai
27 aug: Chiang mai
28 aug: Chiang mai-bangkok-Koh Tao
29 aug: Koh Tao(Duiken 4dgn)
30 aug: Koh tao
31 aug: Koh Tao
1 sep: Koh Tao
2 sep: Koh Tao( 's nachts naar Koh phangan fullmoon)
3 sep: Koh Samui
4 sep: Koh Samui
5 sep: Koh Sok
6 sep: Koh Sok
7 sep: koh sok-bangkok
8 sep: Bangkok- NL 12.40 terugvlucht

Mijn specifieke vragen zijn:

• Kunnen we het binnenlandsvervoer (trein/vliegtuig) beter in thailand of in NL boeken?
  • Is het de moeite waard om naar Koh sok te gaan als we al in Chang mai zijn geweest? En hoe lang adviseren jullie in koh sok? Of is het beter om dit voor de eilanden te doen?
  • Zullen we nog naar koh samui gaan als we in koh toa hebben gezeten?

Alvast heel erg bedankt

Groetjes Stefan

Beste Smorie, wij zijn al een keer of 7 naar Thailand gegaan voor een maand.Wij gaan altijd rond eind November / begin december.
Onze ervaring is om binnenlands vervoer ter plaatse te regelen.5 jaar terug tijdens de schermutselingen tussen de rood en geel hemden zijn wij 12 geboekte vluchten kwijt geraakt.Het risico zit er altijd in dat er wat gebeurd.Wij hebben onze retourvlucht Amsterdam/Bangkok vergoed gekregen via onze annulerings verzekering (3 maanden).Het vervoer in Thailand is uitstekend te noemen.Koop kaartjes bij de loketten en niet bij keurig uitziende los lopende heren met een mooie ID kaart om hun nek.Wil je een slaaptrein boek dan een dag van te voren.Als je een algemene indruk wilt krijgen van onze laatste reis naar Koh Chang kijk dan even op onze weblog http://ceesdesnor-reisverhalenuitazie.blogspot.nl Als je nog vragen hebt mag je me gerust een pmtje sturen. Veel plezier met je eerste reis naar Thailand.

Binnenlands vervoer is in Thailand is prima voor elkaar. Zelf koop ik tickets in Thailand dat is geen probleem. Voordeel is dat je niet gebonden bent aan vaste data’s (als je in Nederland hebt geboekt). Ook taxi vervoer is goed te doen en niet duur vergeleken met Nl.
Wens je een goede vakantie.

Wanneer je niet met het vliegtuig gaat, kun je altijd beter ter plekke reserveren. Air Asia is een zeer voordelige vliegmaatsschappij, die vaak aanbiedingen heect, maar niet zo kort van te voren. Wil je de meest comfortabele treintickets hebben raad ik aan meer dan 1 dag van te voren te boeken op het moment dat de Thai een feestdag hebben. Dan is er wel plek maar niet het meest comfortabele. Maakt het je niet uit, dan is een dag van te voren boeken prima. Een fijne vakantie. Ik ben net terug. Je zult genieten.

Hee “Smorie”,

Khao Sok mag je niet missen ! Ik adviseer je om daar je jungleavontuur te plannen ipv in Chiang Mai, alhoewel het ook daar prachtig is.

Ik denk echter, dat je de reis(duur van) Ko Samui-Khao Sok en vooral Khao Sok-Bangkok wat onderschat. Wellicht kun je op Ko Samui een reis per minibus boeken naar Khao Sok, vraag ter plekke even rond.
Dit zou de gemakkelijkste oplossing zijn. Anders wordt het eerst naar Surat Thani, en in Surat Thani de bus naar Takua Pa pakken. Daar gaan er denk ik, niet heel veel van. Vraag de chauffeur of je eruit mag bij Khao Sok.

Net links voor de ingang van het Nationale Park Khao Sok zit een reisagente, zij kan ook vervoer naar Bangkok regelen. Er schijnt een directe nachtbus te zijn van Khao Sok naar Bangkok. Ik weet echter niet hoe lang deze erover doet, Phuket-Bangkok is 11-12 uur, dus zoiets zal het zijn.

Hans.

In 1 dag van Kanchanaburi, naar Ayutthaya (dat bezichtigen) en dan door naar Chiang Mai lijkt me wat overmoedig. Ook zou ik rekening houden met dat je moe bent als je in Bangkok aan komt en je er nu slechts 1 dag blijft, dan moet je er dus wel echt doorheen sjeezen!

Koh Samui vind ik persoonlijk echt een dikke afrader, dus daar zou ik niet heen gaan. Dan zou ik eerder een paar dagen op Koh Phangan (op een rustig strand) verblijven. Of als je naar Kho Sok gaat voor je daarheen gaat bijv. nog Krabi of Koh Phi Phi of zo mee pikken (ipv Koh Samui).

Daarbij wil ik je als tip mee geven dat je je duikbrevet ook in 3 dagen kunt halen. Ik heb dit gedaan bij Impian Divers en was heel tevreden. Na 3 dagen vond ik het wel genoeg en die ene dag die andere organisaties er extra voor uittrekken komt vooral omdat je dan veel films etc kijkt. Alle praktische handelingen staat het aantal voor vast, dus zal je niets minder van krijgen.

Als je je trekking in het NP gaat doen ipv in Chiang Mai, zou ik een dag van Chiang Mai afhalen en bij Bangkok plakken. In Chiang Mai is het erg leuk om een mahout training te doen mocht je van olifanten houden, ik heb dit bij Woody Elephant Camp gedaan waar dit erg olifantvriendelijk was, maar er zijn allerlei plekken (waarvan veel ook niet olifantvriendelijk). Ook is een kookcursus daar erg leuk om te doen!

leuk om te zien op uitzending gemist ma 27 aug op net 5 droomreizen in azie over thailand
gr mieke:wereld: