1e keer rondreis

Hallo allemaal,

Dit jaar gaan we in september voor het eerst naar Amerika. We willen graag georganisseerd (ticket, auto en hotels incl.) en ons oog is gevallen op onderstaande reis. Is dit te doen (qua reizen, afstand)? Heeft iemand ervaring met de vliegmaatschappij United? En hebben jullie nog verdere tips? Ik begrijp dat we waarschijnlijk beter op sommige plaatsen een paar dagen extra kunnen blijven, maar dit zit er (vrees ik) door omstandigheden niet in. Alvast bedankt!

Dag 1: Amsterdam- Los Angeles
Dag 2: Los Angeles – Palm Springs
Dag 3: Palm Springs - Laughlin
Dag 4: Laughlin – Flagstaff
Dag 5: Flagstaff – Lake Powell
Dag 6: Lake Powell – St. George
Dag 7: St. George – Las Vegas
Dag 8: Las Vegas – Visalia
Dag 9: Visalia – Modesto
Dag 10: Modesto – San Francisco
Dag 11: San Francisco
Dag 12: San Francisco – Santa Maria
Dag 13: Santa Maria – Oxnard
Dag 14: Oxnard – Los Angeles

Hi
Ik zie al een aantal plaatsen typisch voor reisbureaus zoals Flagstaff. St. George, Visalia, Modesto, Oxnard en Santa Maria. Voor bezoeken aan de National Parks wil je daar helemaal niet zitten (dat geldt speciaal voor Flagstaff (Grand Canyon), St. George (Zion) Visalia (Sequoia Kings Canyon) en Modesto (Yosemite). het is ook helemaal niet nodig 2 nachten te plannen tussen Los Angeles en GC. En een nacht Oxnard tussen Santa Maria en Los Angeles ontgaat me al helemaal.
Verder is 2 weken voor een dergelijke reis eigenlijk veel te kort.
United airlines krijgt goede en slechte reviews zoals de meest maatschappijen. Ik zou me over de vluchten niet druk maken.
Voor LA heb je dus helemaal geen tijd.
Het gemak van een georganisserde reis weegt niet op tegen een reis die je zelf plant IMO. Ik kan je verzekeren dat je graag in de National Parks, of vlakbij wil overnachten. Deze route heeft eigenlijk 3 weken nodig.
Yeehaw

Bedankt! Zeer bruikbare tips. Maar qua reistijd zijn de afstanden dus wel te doen?

Welke plaatsen zou jij overslaan (of een dag extra) en welke zou jij daarvoor in plaats doen? Met in het oogpunt houdend dat we een zelfde rondje willen doen en dus ook qua aantal dagen.

Als je het zelf uit zou stippelen. Zou je dan de auto vtv huren en ook de overnachtingen al boeken? Dat is volgens mij het enige wat het reisbureau dan extra voor je regelt.

Ik zou de auto al vanuit Nederland reserveren bv via www.ebookers.com of www.usareisen.de

1. Aankomst LA
  2. LA-Kingman (via Topock en Oatman over R66)
  3. Kingman-Grand Canyon south rim
  4. GC-Page (Lake Powell)_
  5. Page-Bryce
  6. Bryce-Zion
  7. Zion-Las Vegas
  8. Las Vegas-Lone Pine (via Death Valley NP)
  9. Lone Pine-Yosemite
  10. Yosemite-San Francisco
  11. San Francisco
  12. San Francisco-Cambria (via hw1)
  13. Cambria-Los Angeles
  14. Los Angeles.
    Qua miles en reistijden is dit allemaal goed te doen. Maar je tijd ter plaatse is uiteraard beperkt.
    Met een route als deze zou ik alle overnachtingen boeken. Je kan de hotelreviews op Tripadvisor daarvoor gebruiken. Voor de NP’s kan je met die reserveringen niet vroeg genoeg beginnen.
    http://www.tripadvisor.com/Hotels
    Yeehaw

Super, ik zal eens goed kijken of dit iets is. Thanx!

Ik ben zelf meerdere malen aan de westkust geweest en heb het toen via traveltrend zelf samengesteld.
je neemt gewoon een voorbeeld reis en gat daar mee aan de slag en dan kan je het zelf veranderen wat je wilt.