1e keer Java/Bali, advies gevraagd!

Hoi joey,

Ben net terug uit indo,java bali is makkelijk te doen in 3 weken.
een tip evt op java is ook naar pangangdaran te gaan weinig toeristen en super mooi strand en leuke hotels.
Verder is het mogelijk om bijv van jogjakarta naar bromo te gaan (11 uur in een busje) je kunt daar een trip boeken voor 2 dagen naar bromo,incl vervoer,incl overnachting en incl reis naar bali de dag erop. en oversteek dus van veerpont.
Vanaf bromo is het maar 4/5 uurtjes naar bali met de auto.
Busjes hebben allemaal airco.

Verder is het noorden van bali ook erg mooi lovina bijv.
Sanur is iets rustiger dan kuta.
Kuta ben ik zelf maar 1 dag geweest veel te veel toeristen en australiers en idd veel duurder.
In lovina is het ook erg goedkoop en reserveren is niet echt nodig hoor.op sanur kan je het doen maar hoeft niet.Heb het zelf ook niet gedaan en is allemaal goed gekomen.Op sanur is idd ook alles gemiddeld 4/5 keer duurder dan lovina.
De excursies zijn ook mega duur tenopzichte van java en lovina.
Verder als tip goed afdingen !!

1 like

Bedankt Miranda! Wij zijn inderdaad van plan om naar Pangangdaran te gaan. Vanuit daar kun je met een boot + bus naar Yogyakarta…

Die trip naar de Bromo en dan verder naar Bali is overal te boeken in Yogyakarta? Wat heb je hiervoor betaald als ik vragen mag en wat betaal je ongeveer voor een hotel in Pangangdaran en Yogya?

Maar in Sanur alles 4-5x zo duur zeg je?! Dat is wel echt veel! :o Ik zal nog eens opzoeken wat er allemaal te doen is in Lovina… Wat we tot nu toe van plan zijn is een dagje snorkelen/duiken in de Blue Lagoon en een keer raften… Zou dit ook veel duurder kosten als ik dit ergens in Sanur boek?

Wel goed om te horen dat het te doen is in 3 weken… Hoe hebben jullie voornamelijk gereisd? Met een privechauffeur of met openbaar vervoer?

Trip van Yogya naar Bromo kost ongeveer 650,000 rp. Dat is wel in een busje zonder airco! (De airco is er wel, maar doet het niet. De weg is te stijl.)

Hoi Joey,

Wij zijn een maand weggeweet maar 3 weken is zeker te doen ik heb sumatra,java en bali gedaan.We bleven gemiddeld 3 nachten overal.In pangandaran heb ik in een heel leuk hotelletje gezeten adams homestay ook te vinden op internet,onze kamer was 170.000 rp maar je hebt ze ook voor 240.000 zoiets moet je ff op hun site kijken.maar de kamers zijn super en zwembad erbij enzz…alleen hadden wij koude douche.Ontbijt was helemaal toppie zit bij prijs inbegrepen.
Verder zijn we vanaf daar met de trein naar yogja gegaan.we hebben ons met een klein busje vanaf daar laten brengen naar station.Is 2 uurtjes rijden en trein 3 uurtjes prima te doen dus.Je hebt denk nog wel goedkopere staan ook in lonley planet maar dit was echt z’n mooie plek.je kunt ook naar de green vallei en green canyon,zou het niet bij dat hotel boeken betaal je meer voor.het is 60.000 dacht ik voor hele dag vermaak.

Vanaf waar ga je naar pangadaran?wij zijn vanaf bangdung gegaan met de bus,was wel een pittig ritje maar opzich hele goede bussen met airco.ong 7 uurtjes geduurd.

In yogja hebben wij voor ong.200.000rp geslapen incl ontbijt dus was netjes kamer was top en warm water,het kan goedkoper als je wilt maar dan heb je koud water…meestal iig.

Maar idd vanaf yogja met busje gewoon met airco naar bromo gegaan prijs was 320.00 rp of 350.000 hangt ervanaf wat je zelf kiest dit is incl vervoer naar bromo,incl hotel bij bromo,incl reis naar bali ze droppen je dan daar in denpasar of evt ubud wij zijn er bij de veerpont in bali afgegaan en toen naar lovina.

Alleen toen moesten we een minibusje regelen en die ging pas als die vol zat uiteindelijk heeft hij ons samen gebracht voor wat meer geld anders zaten we daar nog de hele nacht te wachten.

In lovina heb je veel hotels en guesthouses dus ja wij zaten in een van 200.000 rp met warm water incl ontbijt (stelde weinig voor) kamer was top,zwembad erbij paar meter van de zee dus.
Je kunt daar snorkelen en dolfijnentour doen ,60.000 rp p.p dus 120.000 voor snorkelen en dolfijnen en dan ben je 4 uur onderweg.
Het is ook leuk om daar bij locale bevolking te boeken ipv z’n standaard toeristenbureau.

maar je moet denk zelf even kijken wat de beste prijzen enz zijn wij merkte dat sanur en kuta gewoon stukken duurder is ook in bijv het snorkelen en dolfijnen.Andere tours weet ik niet denk dat het raften gemiddeld zelfde prijzen zijn…maargoed ook de tours kun je afdingen…dus succes

Als je nog meer vragen hebt…

Bedankt voor je uitgebreide reactie!!

Prijzen voor een hotel in Pangandaran en Yogya zijn niet zo heel erg duur dus… Wij willen met een privechauffeur vanaf Jakarta -> Bandung -> Pangandaran. Chauffeur met minibusje kost zo’n 500 000rp per dag als ik het goed begrepen heb…

Maar eigenlijk is alles dus wel te regelen in de dorpjes/steden zelf? Dus vervoer van Pangandaran naar Yogya, excursie Bromo etc… Dan hoeven we ons daar niet druk over te maken als dat op elke hoek van de straat kan! :slight_smile:

Wat heb je eigenlijk betaald voor het minibusje van Denpasar naar Lovina? Kwa prijzen moet ik dat dus even in de gaten houden in Sanur… Niet dat we zometeen heeel veeel meer gaan betalen als in Lovina… Als het maar ietsjes meer is maakt het niet uit…

Een gedeelde minibus van den Pasar naar Lovina kost 85,000 rp per persoon. Vertrek rond 9 uur 's ochtends. Priveauto zal 40 euro kosten.

Ik denk dat het niet lukt om het traject Jakarta-Bandung-Pangadaran met privévervoer af te leggen voor 500,000 per dag. De afstand is te groot!

Hoe dan ook, alles is makkelijk zelf te regelen.

Thnx Jenny! Jakarta-Bandung-Pangadaran willen we ook niet perse in 1 dag doen… We kijken wel hoever we komen en gaan anders de volgende dag wel weer verder… :slight_smile:

Ik zou een trein van Jakarta naar Bandung nemen, daar 1-2 dagen blijven (vulkaan bezoeken). Dan per travel/shared taxi naar Pangadaran.

We willen sowieso naar de Bromo, dus slaan de vulkaan bij Bandung over, omdat we anders misschien in tijdnood komen… We willen daar wel langs de Puncak Pass…

ik denk idd dat een prive chauffeur lastig wordt,wij wilde eerst ook een taxi nemen van bangdung naar pangdaran maar is te ver is ruim 6/7 uur rijden.ze gaan dan hun district niet uit alleen voor 100 euro maar met een bus is het super goed te doen.Bus heeft gewoon airco…Dit is dan vanuit bangdung.

Wij hebben gezorgd dat we bij de veerpont in bali van onze excursie busje eruit gingen omdat dat makkelijker is om dan naar lovina te gaan anders moet je eerst weer naar denpasar wat weer een tijdje rijden is.Nadeel is je komt rond kwart over 7 sávonds aan dus dan kun je vaak alleen mini busje regelen maar wij hadden hem voor 300.000 rp met 2 pers.ze rijden niet als er te weinig mensen in zitten voor minder geld dus het wordt een soort privebusje.

Als je in lovina bent is arstina wel een leuk hotel,dicht aan de zee en maar 200.000 rp per nacht dus incl warm water…dus is misschien een optie.

Stranden in lovina zijn wel donker van kleur maar het water is super lekker :smiley:

Ik heb gehoord dat je gewoon een privechauffeur kunt regelen die je de hele dag rond rijd voor ongeveer €40 per dag? Heb het hier op het forum volgensmij ook wel eens gelezen dat dat zo te regelen is?
En als het niet mogelijk is, waar heb jij dan die bus geregeld? Kunje dat overal regelen in Bandung?
We reizen gewoon met koffer, dus waren eigenlijk van plan zoveel mogelijk met een privechauffeur te reizen…
Hoe ben je eigenlijk van Jakarta naar Bandung gegaan dan (Neem aan dat je daar vandaan kwam?)? En voor hoeveel?

Joey, de 40 euro per dag voor een chauffeur is als de chauffeur in de buurt van z’n stad blijft/ binnen z’n district. Dat heeft Miranda hierboven al geschreven… (En ik heb ook al gezegd dat die prijs niet voor lange afstanden geldt. Post #46. Beter lezen! ;))

In ELK hotel kan men een travel/shared taxi voor je boeken. Die haalt je op bij je hotel, en zet je af bij hetvolgende hotel. Geen gesleep met koffers dus. Alleen… De afstand van Jakarta naar Pangadaran is erg groot, dus misschien moet je overstappen in Bandung.

Hahaha ik dacht vaak ook je kan een prive chauffeur regelen maar volgens mij moet je dat echt in ned regelen want wij hebben het werkelijk nergens gezien…en als we het tegen kwamen een privebusje betaalde je ech tveel meer dan als je bijvoorbeeld in een mini busje zat met bijv 6 mensen.
Je moet goed letten op de prijsverschillen.
Dus ja die publieke bus was idd in bangdung gewoon vragen aan taxi chauffeur of hij je er heen brengt en je bent zo in pangadran voor heel goedkoop.

Verder ben ik op sumatra gegaan van jakarta medan,en medan naar bangdung gevelogen dus vandaar …trein kan evt optie zijn hoorde ik .

Hallo Joey,

Wij hebben eventueel een privechauffeur met auto, ter beschikking die jullie ophaalt vanaf jullie hotel in Jakarta en jullie t/m een meerdaagse rondtour op Bali.

Waarbij jullie het tourprogramma volledig zelf in kunnen vullen…

wil je meer weten, mail me dan even marcello@homebalihome.com

Warme groet, :chin:

Marcello

P.S.

1 van de tourprogramma’s die wij hebben opgezet, :

Day 1 : Jakarta - Bogor
Arrive at Soekarno-Hatta Jakarta International Airport, we will already be waiting to meet you and bring you to Bogor .Stop on the way to hotel visit Botanical Garden, Overnight in Bogor

Day 2 : Bogor - Garut/Cipanas
From Bogor continue trip to Garut Via Puncak Pass. On the way there, we can make astop to visit a tea plantation, Overnight in Garut

Day 3 : Garut / Cipanas
After breakfast then continue to Papandayan Mt. and make a tour in Papandayan or other interesting place. Overnight in Garut

Day 4 : Garut – Yogyakarta
In the morning we drive to Train station near Garut ( 1,5 hours ). in that case We will meet you again in Hotel Yogyakarta from where we’ll continue our journey together. Overnight in Yogyakarta
.
Day 5 : Yogyakarta Tour
Visit: Borobudur temple, Mendut Temple. Kaliurang, Overnight in Yogyakarta

Day 6 : Yogyakarta Tour
Visit : Sultan Palace, Bird Market, Prambanan Temple

Day 7 : Yogyakarta – Sukuh
Check out from the hotel in the morning then drive to Sukuh
Make a stop on the way in Solo and make bike tour or andong tour to the village of Mojolaban which is located 10 KMs away to the south east of Solo to see " what Solonese do for living, by visiting : Tofu home Industry, Gamelan ( Javanese Orchestra ), Home Industry, Roof tiles, Arak ( Javanese wine ) process, Tempe ( bean cake ) making, After bike tour then continue drive to Sukuh. Overnight in Sukuh

Day 8 : Sukuh – Malang
After breakfast ,visit Sukuh Temple to see the Javanese Hindu temple that was built by the Javanese people in the Islam period. Then 2 hours of walking to the waterfall passing the mountain trek supported by beautiful view of green hills and clean river of the mountain slope. Then continue drive to Malang. Overnight in Malang

Day 9 : Malang – Bromo
In the morning We drive to visit Wonosari tea plantation and factory.
You possible to make a little walk to the tea plantation area.
After visit tea plantation then continue drive to Tumpang, to change with open jeep to make adventure during drive to Cemoro Lawang Village (the last village near Bromo Mt.). Overnight in Cemoro Lawang

Day 10 : Bromo - Kalibaru
In the early morning, you can drive by jeep to the Bromo volcano to enjoy views of the crater. Before doing that, you could also go to the viewpoint at Pananjakan where, if the weather is clear, you can witness a spectacular sunrise.
When you return to your hotel from this spectacular excursion, you can enjoy a well deserved breakfast after which we will bring you to Kalibaru.
Overnight in Kalibaru.

Day 11 : Kalibaru
Relax timr, litle walk in Village, enjoy the tropical landscap.
Overnight in Kalibaru

Day 12 : Kalibaru to Bali
This is your last day on Java