Hallo allemaal,
Ik ben van plan om in oktober voor ongeveer 9 maanden naar Australië en NZ te gaan om daar te werken en te reizen. Nu is mijn familie nogal hiertegen bezwaard omdat ze het niet vertrouwd vinden om een meisje van 18 jaar alleen daar heen te laten gaan.
Heeft hier iemand ervaring met andere 18 jarigen die alleen naar Australië gingen? Moet ik speciaal op dingen gaan letten?
Alvast bedankt!
18 kan te jong zijn, maar je kunt met 18 ook voldoende wijsheid hebben om veilig te reizen. Nieuw-Zeeland en Australië zijn betrekkelijk veilige landen om in te reizen. De meeste Nederlanders en Belgen kennen vrij goed Engels en kunnen zich met de taal dus al goed redden.
Als je vervolgens zorgt dat je ook financieel al ingedekt bent, dan heb je alweer een slag te pakken. Beter een half jaartje langer in Nederland en voldoende buffer voor je reis, dan daar strak bij je ouders aan moeten kloppen voor geld, toch?
Ga je inlezen, hier op het forum en op andere plekken, onderzoek wat je precies wel en niet wilt doen aan werk tijdens je reis en kijk hoe je kansen liggen: is je plan reëel? Niet overal zullen ze 18 jarigen aannemen om te werken.
Succes!
Ik ben als 18 jarige alleen -1ste week met vader en zusje- naar Australie gegaan voor de andere 5 weken en hb echt genoten!!
Echt super mensen ontmoet! Voelde me eigenlijk veiliger in Ozzy als in mijn eigen stad/dorp!!
Via Wereldwijzer app
Even toevoeging! Let erop dat jij geen auto mag huren/kopen
Kopen = vanaf 19
Huren = vanaf 21
Via Wereldwijzer app
Nu ik toch bezig ben 
Kijk naar vrijwilligerswerk! Erg leuk en leerzaam en je leert snel mensen kennen!!
Via Wereldwijzer app