Help! Ik Heb Een Vraag!

Dag mensen. Ik heb een vraagje, Ik ga dit jaar Havo 5 doen, maar weet echt nog niet wat ik voor opleiding hierna wil gaan volgen. Ik heb zitten denken en kwam op het idee om een jaartje naar australie te gaan om o.a elgels te leren wat eventueel van pas kan komen bij mijn verdere studie en een beetje buitelandse ervaring op te doen. Ik heb wat gezocht naar organisaties, maar die zijn alleen voor mensen vanaf 18 jaar. Ik ben een vroege en wordt in augustus na mijn examen pas 17. Ik weet nou niet, of het uberhaupt mogelijk is om met je 17de naar australie te gaan voor een jaar. Ik was van plan daar een jaar te gaan werken, maar dat zal dan al helemaal niet mogen denk ik. Weten jullei misschien meer hierover, en kunnen jullie mij vertellen of het mogelijk is op je 17de een jaar naar australie te gaan? (ik wil niet in een gastgezin)
bvd,
Rosalinde

Hoi Rosalinda

Ik had precies hetzelfde toen ik op de HAVO zat. Na mijn examen wilde ik een jaar weg.
Ik had ook het probleem dat ik pas 17 was en ik zou pas in december 18 worden.
Toch heb ik doorgezet en heb ik eerst een half jaar gewerkt hier in Nederland, wat ook meteen een goede kans was om geld te sparen voor het reizen.
Je zal tot je 18e moeten wachten wil je een work & holiday visum kunnen krijgen.
Kijk eens op www.travelactive.nl… Met die organisatie ben ik toen geweest. Als je zo jong bent is het wel handig dat je een beetje begeleid wordt om alles te regelen en wordt je de eerste paar dagen omringd door de groep.
Ga niet meer twijfelen of je wilt of niet…doen!! Ik heb de beste tijd van mijn leven gehad (tot nu toe).
En voor je toekomst leven is het erg voordelig
Heb je nog vragen? Mail djoetje1983@hotmail.com

diou

Heey Diou

bedankt voor je reactie. Nu weet ik in ieder geval waar ik aan toe ben. Ik weet nog niet of ik ga werken of eerst nog een studie ga volgen, maar ik wil in ieder geval nog wel naar Australie. bedankt.
groetjes

Rosalinde