Hallo iedereen.
Volgende zomer wil ik graag naar australie gaan. Maar ik ben dan pas 17 jaar en ik dacht altijd dat je dan wel mocht reizen. Nu heb ik de laatste tijd tegenstrijdige verhalen gehoord over minderjarig en naar australie reizen. Is het oke als je pas 17 bent? En heb ik een toestemmingsbrief nodig?
Danjulliewel
Via Wereldwijzer app
Voor een work and holiday visa moet je in elk geval 18 zijn. Als toerist weet ik het niet zeker. Check www.immi.gov.au en vraag het daar eventueel na.
Toen ik vorig jaar voor de tweede keer naar Australië ging, zat er een meisje van 17 naast me in het vliegtuig dat ook ging.
Zij vond het geen probleem dat ze niet uit kon e.d. Hoe ze het met geld heeft gedaan weet ik ook niet precies. Je kan pas vanaf je 18e een creditcard aanvragen en inderdaad ook kun je pas vanaf je 18e een working holiday visum aanvragen.
Bedankt voor de antwoorden. Ja het gaat me ook niet om een work holyday, het is alleen een 5 weekse vakantie alleen dan ben ik alleen. Dus vroeg me af of het een probleem kan zijn bij verschillende Airlines of duane dat ik alleen ben. Maar als ik het zo goed begrijp is gaat dat geen probleem opleveren.
Via Wereldwijzer app