Werken in Australië

Ik ben van plan om over anderhalf jaar ongeveer op wereldreis te gaan, en dat is natuurlijk best duur dus wil ik graag werken in australië.

Is er iemand die dat gedaan heeft en zo ja, wat is leuk om te doen en waar?
Is het ook moeilijk om een werkvisum te krijgen?

xx

Hi Nienke,

Het ligt er een beetje aan hoe oud je bent en of mijn oude informatie nog geldig is. Maar een tijdje geleden was het mogelijk om als je tm of onder de 25 / 30 ??? jaar was een jaar visum te krijgen en dan mocht je werken. Hoe dat nu is en wat de leeftijdsgrens is weet ik niet. Check dat even goed bij de ambassade die in Den haag zit.

Ben je ouder dan zal een werkvisum moeilijk zijn, dus moet je als toerist het land binnen komen, met een retour en niet zeggen bij het aanvragen van het visum en als je de grens binnenkomt dat je werk wilt gaan zoeken, want als ze “ruiken” dat je illegaal wilt gaan werken, ga je meteen terug.
In dit geval zou ik ook een jaarticket kopen waarvan de terugdatum te wijzigen is, check dit goed bij de maatschappij waar je het koopt en boek een retourdatum na een maand, dan kom je geloofwaardiger over als je binnenkomt en zegt dat je op vakantie gaat.

Oh, ja vergeet ik bijna, wat is leuk? ik hoop dat je niet bedoelt van de wereldreis, want dan wordt het wel een heel lang verhaal… Azie is goedkoop Australie en Amerika duur, houdt daar in elk geval rekening mee.
Maar als ik Australie neem: het hele continent ik heb jaren geleden de oostkust en gedeelte van het binnenland gedaan met een bus pass, echt hartstikke mooi en zeer relaxte mensen. Maar ik hoorde van anderen dat de Westkust ook prachtig is.
Nu is het Oosten wel een beetje nat.

succes,
Sandra

Hallo,

Je kunt tot je 30ste een working holiday visa krijgen dan mag je gewoon werken en rondreizen voor 1 jaar. Een werkvisum krijgen als je ouder bent dan 30 is erg lastig om te krijgen. Zeker als je een baan hebt dan moet je het vaak doen op skils en moet je flink opgeleid zijn die procedures duren gemiddeld ook 2 jaar.

Hoi!

Bedankt! Heel handig om te weten allemaal :slight_smile:
Ik ben nu nog zestien, maar als ik op reis ben, ben ik achttien, dus dat zou denk ik net oud genoeg zijn!

Liefs

Ja klopt je moet 18 jaar zijn let wel op dat je deze vergunning van tevoren moet aanvragen en niet kan aanvragen als je in Australie bent.