Al een paar jaar heb ik de wens om naar australie te gaan, en het liefst op 1 plek gewoon om te kijken hoe het leven daar is enz…voor 3 maanden of zo nog liever zou ik daar een baantje krijgen voor een tijdje.
maar ik ben 33 jaar en ik weet dat je tot je 30ste een backpakkers visum kan krijgen,maar weet iemand hoe dat gaat als je de 30 al gepaseerd bent hoe je dan aan een visum kunt komen, en hoe dat dan allemaal in z,n werk gaat???
als iemand daar ervaring mee heeft of als er een dertig plusser is die van plan is naar ausie te gaan. dan hoor ik dat graag.
ik heb gelezen dat je dan alleen een holiday visum voor 3 maanden kan aanvragen en daar mag je niet bij werken.
Ik heb geluk ik ben nu 29 en ik word in mei 30 dus ik kan er nog net een jaar heen.
hoi wen! Ik heb precies hetzelfde, zou ook leuk vinden om in Australie op een plek zijn, lekker luchtig/dynamisch werk verrichten. Maar ook ik ben 33 jaar oud en krijg dus geen werkvergunning. IK heb wel gehoord dat we “gewoon kunnen gaan” en daar bij een hostel genoeg adressen vinden om bij mensen thuis tegen kost en inwoning werken. Lijkt dat je wat of wou je iets anders? Ik ga nu misschien eerst naar N. Zeeland voor 3 maanden en probeer ook zo op een boerderij/wijngaard terecht komen en werken dus. Daarna miss naar Australie hetzelfde doen voor 3 maanden. Gr
Hi!
Een Working Holiday Visum kun je inderdaad maar aanvragen tot je 30ste. Je kunt een toeristenvisum krijgen voor 3 maanden maar ook voor 6 maanden ( via duitsland) wil je toch werken dan kun je bijvoorbeeld gaan Wooffen…dan kom je bij mensen op een boerderij en werk je tegen kost en inwoning. Heel goed dus als je wilt kijken hoe de mensen daar leven. Er is een boekje met Wooff adressen beschikbaar. je kunt vanuit nederland al contact op nemen met de mensen of ze iets voor je hebben. Ze komen je dan ook vaak ergens ophalen. Ook is er een australische site voor vraag en aanbod van wooff/wooffers. ben de link even vergeten maar met google vind je het vast wel.
Succes!