werken in Australie, Northern Territory

Hallo,

Ik ben reeds twee keer een aantal maanden in Australie geweest. Ik zou graag terug willen om er tenminste een half jaar te wonen en werken.
Het is echter moeilijk een visum te krijgen als je over de 30 bent (34).
Ik heb contacten in Arnhemland (en in Melbourne) waar ik graag een tijd zou willen werken in Maningrida bij een aboriginal community.
Heeft iemand een tip hoe ik niet alleen vrijwilligerswerk zou kunnen doen, maar ook zou kunnen werken in Australie? En hoe ik aam een visum kom?

groet
Marjolein

G’day Marjolein!

Ik weet niet hoelang geleden je deze oproep geplaatst maar ik lees 'm nu net en heb dezelfde vraag als jij. Ik ben in 2006 in Oz geweest en heb tot vandaag heimwee. Ik ben inmiddels naar emigratiebeursen geweest en bij de Oz stands om advies gevraagd. De enige manier die ik weet voor mensen die inmiddels de 30 zijn gepasseerd, hoor ik ook bij, is door een werkgever in Oz te vinden die je zou willen sponsoren met een visum of je trouwen met een local.

Dit is helaas t enige wat ik weeet.

Cya Jochem

he jochem,

Heb het bericht een week geleden gepost. Ja, tot zover was ik ook gekomen. Waar zou jij heen willen? Gewoon benieuwd.
Ik heb wat contacten en ga waarschijnlijk januari 2015 proberen iig voor een half jaar terug te gaan.
Ik ben theatermaker. Dus echt een werkgever vinden is denk ik wat moeilijk.

gr
marjolein

Heey Marjolein!Ik zou graag naar Sydney of Melbourne gaan, wat goed dat je daar nog je contacten hebt, kun je in ieder geval proberen om een beetje te netwerken. Ik mis de lifestyle daar en de ruimte die t land heeft. Ik werk nu in de luchtvaart als steward. Ik heb in t verleden bij Qantas gesolliciteerd, ik mocht op gesprek komen maar moest me wel binnen drie dagen in Sydney meldden dus dat ging niet door.

Kun je als theater maker daar misschien werk vinden??En wat leuk dat je terug gaat, t zou natuurlijk tegek zijn als je kunt blijven daar

Ik hoor van je,

Grtzz Jochem