18 dgn Vietnam suggesties?

Samen met mijn man ga ik in oktober naar Vietnam. Nu had ik het volgende plan.
Het eerste hotel en tours staan al vast (tm 18okt) de rest is nog flexibel.
Zou van jullie graag weten of het zo een beetje te doen is en of er nog tips zijn.

10 okt vertrek
11 okt aankomst Hanoi
12 okt Hanoi
13 okt bus Halong bay plus overnachting boot
14 okt terug naar Hanoi en aansluitend nachttrein Sapa
15 okt trekking Sapa homestay
16 okt trekking en nachttrein terug Hanoi
17 okt Hanoi
18 okt ?
19 okt Hue
20 okt Hue
21 okt Hoi An
22 okt Hoi An
23 okt Hoi An
24 okt Hoi An
25 okt Ho chi minh
26 okt Ho chi minh (tunnels)
27 okt Ho chi minh (mekong)
28 okt Ho chi minh / avond vlucht naar huis
29 okt aankomst Amsterdam

Ik heb 4 nachten Hoi An gedaan om even wat rust in te bouwen. Van vrienden begreep ik dat t een heerlijk relaxed plaatsje is waar je ook kan fietsen en naar t strand (als t weer t toe laat)
Nu dub ik om nog een nacht extra Hanoi te boeken en een dagexcursie naar Ninh Binh te doen of toch op 18/10 naar Hue en dan een extra nacht Hoi An of Ho chi minh.

Andere suggesties zijn van harte welkom!
Bedankt!

Hallo A,

Even een vraagje; hoe ga je van Hanoi naar Hue?
denk dat je aan 1 dag hue voldoende hebt; dus vliegen vanaf hanoi en de dag erop Hue en dag erop naar Hoi An. dus 2 overnachtingen in Hue dan ?

Misschien een 2 dagjes strand bij Saigon in CaN Gio; 1 nacht.
Is maar 1.5 uur van Saigon.

Gr.
Ton.

Bedankt voor je reactie Ton!

Wilde of 18 of 19 okt vliegen naar Hue.
Dat hangt af of ik 18/10 ninh binh zou doen of toch al naar Hue.
Weet niet of ninh binh na halong veel toevoegt?

Ik dacht te vliegen van Hanoi naar Hue. De (goedkope) vlucht is rond t middag uur dus dacht ff middag wat rondlopen in stad en dan volgende dag een stadstour met de pagode, citadel en tombes. De dag erna vroeg met de bus naar hoi An.
Als de bus ook laat gaat dan zou ik 1 n Hue kunnen doen?
Naar t strand dat is ook met bus?
Nog leuke suggestie voor hotel daar?

Zoals ik al zei staat tot nu toe tm 18 okt (dus Hanoi enzo) vast. Kan alles nog switchen. Is pas oktober maar vind t altijd wel prettig het eea vast te hebben liggen.

Hallo A,

Hue in 1 dag is te doen.
Dan de citadel in 2 uur, wat goed te doen is.
Dan 2 tombes, vergeet de khai Dinh niet niet.

Strand bij Saigon.

Je kan 2 stranden, Can Gio en Vung Tau.
Beiden zijn op 1.5 uur reizen vanaf Saigon.

Voor Can Gio kan je met de taxi, weet niet of er een bus naar toe gaat.
Vung Tau kan per bus, boot of taxie oid.

Dus je kan er ook een dagtrip van maken, wat ik zelf gedaan heb en je dus geen hotel kan aanbevelen.
Maar even googlen en je komt wel recenties tegen.

Gr.
Ton.

Ik vond persoonlijk Ninh Binh een klein beetje tegenvallen nadat ik was overweldigd in Sapa en Halong. Het is er erg mooi, hoor, maar snap je vraag wel of het wat toevoegt. Ken trouwens ook mensen die het heel gaaf vonden. Wat ik wél heel tof vond, was Phong Nha met de grote indrukwekkende grotten! Zou je ook nog kunnen overwegen…

Verder vond ik Hué niet zo boeiend, maar daar zijn de meningen ook over verdeeld. En goed dat je een tijdje in Hoi an blijft, is erg leuk! Wij sliepen in Little House Homestay, wat erg leuk was. Tussen het stad en het strand in en je kon gratis fietsen gebruiken. Top!

Sent from my SM-J710F using Wereldwijzer mobile app

heyy

hierbij onze route destijds door Vietnam. wij vonden Da Lat, Sa Pa en Hoi an echt geweldig! het is een prachtig land, geniet van je reis :)!

Vergeet ook niet om een open bus ticket aan te schaffen als je naar vietnam gaat, erg goedkoop reizen met de bus op die manier!

bedankt voor je tip. zal zeker het eea van je route overnemen.
willen echter (ivm tijd) toch liever vliegen.
we gaan er zeker van genieten!

we hebben het zo gedaan dat we 18okt vliegen van hanoi naar hue. dus geen extra nacht.
in hue worden we opgehaald op het vliegveld en aansluitend een rondje langs de citadel, pagode en tombes
blijven er 1 nacht.
volgende dag gaan we met een bus langs div bezienswaardigheden naar hoi an
daar blijven we 4n
op 23/10 vliegen we dan weer door naar ho chi minh.
ben nog aan het kijken naar vung tau. de boot ligt er tijdelijk uit zag ik, dat was echter wel de snelste optie.
denk dat ik voorlopig 5n ho chi minh boek (kan ik toch nog annuleren) en dan nog even zoek naar of een dagtocht of 1n tussendoor naar vung tau.
naar can gio ben ik ook nog ff aan het googlen.
gezien het weer in oktober lijkt het me niet alles om nog langer in hoi an te blijven. het kan natuurlijk mooi zijn, maar ga de gok niet nemen.
groetjes!

we hebben ninh binh geskipt. kunnen altijd nog de laatste dag van hanoi daarvoor gebruiken, mochten we dag 2 al uitgekeken zijn op hanoi. :slight_smile:
gaan dan naar hue 1n en door met de bus (ben zelf niet van de motor…) naar hoi an, met sightseeing.
mijn man wilde niet naar de grotten. helaas…
dan 4n hoi an.
helaas was jouw tip al uitverkocht…
hebben van kennissen een andere tip gehad, die hebben we nu gebruikt.
de 23e gaan we naar ho chi minh en kijken nog of we van daaruit nog 2 dgn strand kunnen pakken.
zie tip van Ton.
bedankt voor de tips !
groetjes