18 dagen reizen China vanuit Kazachstan

Hallo allemaal,

Ik ben van plan op 1 augustus vanuit Almaty, Kazachstan naar Zuid-West China te vliegen. Momenteel zit ik te twijfelen tussen 2 alternatieven:

Optie 1:
-Vliegen naar Chengdu; 3 dagen Chengdu
-Vliegen naar Guilin om vanuit hier het volgende te doen:
2 dagen Ping’an
3 dagen Yangshuo

• Met de nachttrein van Guilin naar Hong Kong
    4 dagen Hong Kong / Whuzhou
  • Vliegen naar Beijing; 4 dagen Beijing / Datong

**Optie 2:
**-Vliegen naar Lijing; 1 dag de stad verkennen en 2 dagen de Tiger Leaping Gorge.
-De 4e dag ´s avonds naar guilin vliegen om vanuit daar het programma beschreven in optie 1 te vervolgen.

Ik heb dus 18 dagen tijd om in China te verblijven. Op dag 19 pak ik de trans-mongolië express naar Moskou. Gezien ik redelijk veel wil doen in korte tijd ben ik van plan alle excursies hostels etc. van tevoren al vast te gaan leggen. Her en der op het forum lees ik dat Chengdu zeer de moeite waard moet zijn, maar is het beter dan Lijing? Misschien is 4 dagen Hong Kong ook wat aan de lange kant.

Wat is jullie advies? Zijn er misschien betere alternatieven in China rekening houdend met het feit dat ik op dag 1 vanuit Almaty vlieg en op dag 19 de trein in Peking moet hebben?

Alvast bedankt!

Rik

Op welke stad is het eenvoudig en betaalbaar vliegen vanuit Almaty?

Je bent waarschijnlijk nog nooit in Hong Kong geweest, maar realiseer je wel dat 't daar klam en heet is in augustus. De vroeg lente en herfst zijn veel beter. Ik vond juni al ‘zwaar’ en de drukte, hoge prijzen/gebouwen t.o.v. van de rest van China engiszins teleurstellend. Gelukkig was het maar 2 dagen; voldoende voor enkele highlights. Maar HK hoeft van mij niet weer.

Persoonlijk zou ik in de zomer eerder via Lijiang en Dali gaan.
Johan