In juli gaan wij voor drie weken naar zuid west china!!
Erg kort, maar is helaas niet anders. Nu gaan we eerst naar Hongkong voor 2 of 3 dagen, en daarna naar…???
Wil heel graag naar het karstgebergte, erg toeristische, maar ja, dat ben ik zelf tenslotte ook!!! :chin:
En dan naarrrrrr…genoeg ideeén maar heeft iemand hier nog goede tips? We willen niet teveel verkassen in zo’n korte tijd. Liever wat minder zien dan overvol en moe van vakantie terug komen. Misschien nog een stad? En dan nog iets kleiners "tegen het eind om lekker te relaxen en te genieten van de dingen om je heen? En hoe kan je dan het beste reizen?
Zo ontzettend groot daar…
Hallo, Heb zelf een rondreis gemaakt in Zuid/west China,er zijn daar veel prachtige plaatsen en natuur te zien wat ik U wel wil aanraden zijn.:
Het stenen woud in de nabijheid van Kumning
De plaats Lliang, echt geweldig vooral in de avonduren als de jongens en meisjes elkaar toezingen aan beide zijde van de stromen.
Zongdihan of Shangria op de grens met Tibet,waar vooral in de namiddag uren een gezammelijk dorpseten is met daarna om 19.30 volksdansen waarbij je automatisch bij wordt betrokken.
In deze omgeving prachtige kloosters en natuur (tijgerkloofO
veel plezier
tonny
dag 1 - 3 Hong Kong
grens overgaan en dan kan je met de trein naar Guilin, daar doorreizen naar Yangshuo voor het kartgebergte. Hou je van de natuur en wil je niet in de drukte, dan is dit de beste optie: http://www.yangshuo-outside.com/
4 -7 Yangshuo
Kartgebergte! Ga fietsen, en varen op de Yulong.
Regel hier je verdere verbindingen
8 -9 Ping’an
Dit zijn super indrukwekkende rijstvelden met dorpjes van de minderheden. Ga naar Ping’an en loop de volgende dag naar Dazhai (volgende dal, andere minderheden). Dan met de bus terug naar Guilin
In Guilin vlieg je naar Kunming
10 - 11 Kunming
grote, doch aangename stad. Een paar mooie tempels.
met de bus naar Dali
12 - 16 Dali
Mooi dorpje van waaruit je de omgeving kan verkennen.
Terug met de bus naar Kunming en dan vlieg je naar Shenzhen terug
17 - 18
Van Shenzhen wandel je Hong Kong weer in…
Je kan ook andersom reizen. Yangshuo is misschien iets geschikter om te relaxen ipv Dali. In Dali niet het terrein van de 3 pagodes opgaan. Veel te duur en je ziet niet meer dan van buiten het hek.
Ik ben het hier eigenlijk wel grotendeel mee eens. Maar dan in de omgkeerde volgorde. Dali is leuk, maar omdaar zoveel tijd voor te reserveren vind ik zonde, je hebt ook twee reisdagen daarvoor nodig.
In plaats van Dali zou ik naar Chengdu gaan.
dag 1-3. Hongkong
dag 4-7. Vliegen naar Chengdu. volgende ochtend de panda’s en de middag voor de stad, dag erna Leshan en weer een dag later in de middag de trein naar Kunming. De nachttrein is een geweldige ervaring die je echt moet doen, je ziet natuurlijk ook veel meer dan als je vliegt.
dag 8-10. aankomst in Kunming en de middag voor de stad bekijken, dag 9 naar het stenen woud en de dag daarop vliegen naar Guillin en meteen op de bus naar Yanshuo.
dag 11-13 Yangshuo en omgeving, fietstochtje, boottochtje, je laten varen op een flot, het stadje bekijken enz. enz.
dag 14-15 Ping’an ben er zelf niet geweest maar heb er veel goede verhalen over gehoord.
dag 16 vliegen naar Shenzhen zoals hugo zegt. (ben er zelf niet geweest) en dag 17 naar hongkong.
Ik vind Chengdu ook een fantasitische stad. Je kan daar makkelijk 4 dagen blijven… Vooral ook niet vergeten naar Sanxingdui te gaan!! Verder is het Renmin park in Chengdu ook een enorme belevenis.
Persoonlijk vind ik Kunming en het stenenwoud samen niet voldoende om de omweg te maken. Ga dan meteen van Chengdu naar Guilin (vliegen).
Op deze manier is je reis iets relaxter.
Vanuit Guilin vertrekt er rond 20:00+ uur een zeer prettige nachttrein naar Shenzhen. Die stop de volgende dag bij de grens met Hong Kong en je kan zo Hong Kong binnen wandelen. Vliegen vanuit Guilin is altijd duur (weinig kortingen) en Shenzhen airport is weer niet zo handig gelegen als je alleen maar door wil naar Hong Kong.
Als je toch in Chengdu bent bezoek dan zeker de geweldige antiekmarkt,met geweldige koopjes,ik heb er een prachtige viool met strijkstok gekocht voor 12 euro.
groetjes Tonny
Ik ben zelf van plan op 1 augustus vanuit Almaty, Kazachstan naar Zuid-West China te vliegen. Momenteel zit ik te twijfelen tussen 2 alternatieven:
Optie 1:
-Vliegen naar Chengdu; 3 dagen Chengdu
-Vliegen naar Guilin om vanuit hier het volgende te doen:
2 dagen Ping’an
3 dagen Yangshuo
Met de nachttrein van Guilin naar Hong Kong
4 dagen Hong Kong / Whuzhou
Vliegen naar Beijing; 4 dagen Beijing / Datong
**Optie 2:
**-Vliegen naar Lijing; 1 dag de stad verkennen en 2 dagen de Tiger Leaping Gorge.
-De 4e dag ´s avonds naar guilin vliegen om vanuit daar het programma beschreven in optie 1 te vervolgen.
Ik heb dus 18 dagen tijd om in China te verblijven. Op dag 19 pak ik de trans-mongolië express naar Moskou. Gezien ik redelijk veel wil doen in korte tijd ben ik van plan alle excursies hostels etc. van tevoren al vast te gaan leggen. Misschien is 4 dagen Hong Kong ook wat aan de lange kant.
Wat is jullie advies? Zijn er misschien betere alternatieven in China rekening houdend met het feit dat ik op dag 1 vanuit Almaty vlieg en op dag 19 de trein in Peking moet hebben?
Een van de problemen die je hebt als je ook Hong Kong wilt bezoeken is je visum. Je hebt dan of een double entry visum nodig of je moet in Hong Kong een nieuw visum regelen. Op het moment dat je van China Hong Kong in gaat, verlaat je namelijk China en verloopt je visum.
Ik zou kiezen voor optie .1. omdat ik Chengdu een veel leukere stad vind en Lijiang een enorme toeristtrap is. De TLG is aardig, maar het lijkt me geen hoogtepunt.
Verder zou ik na aankomst in Guilin eerst naar Yangshuo gaan en vandaaruit Longshen (Ping’an en Dazhai) gaan bezoeken.
Ipv het Hong Kong stuk zou je vanuit Guilin naar Xi’an kunnen vliegen en dan via Pingyao en Datong met de trein/bus naar Beijing te reizen.
Je stukje Guilin/Yangshuo/Ping’an is dan wel een omweg (het is logischer om vanuit Chengdu naar Xi’an te reizen), maar ik vind het de omwel wel waard!
Kan je niet op Hong Kong vliegen? Dan kan je vandaar China in, naar Guilin en omgeving reizen en vandaar de rest van je trip plannen.
Je kan dan via Chengdu of via Xi’an verder kunnen reizen:
Chengdu - Xi’an - Pingyao - Datong - Beijing.