17 dagen Thailand : Hua Hin?

Hallo, ik ben nieuw hier dus mocht ik vragen stellen die al gesteld waren, excuses. Mijn vrouw en ik (50 jaar) willen begin juni voor 17 dagen naar Thailand. Nu is ons oog gevallen op twee villa’s in Summerland, Villa Chan en Villa Son. Ze zijn zeer betaalbaar, ongeveer 400 Euro per week. Het lijkt ons wel wat, aangezien we op zoek zijn naar rust, en zo heel af en toe eens een dagtocht. Kent iemand Summerland? En de villa’s? En is het goed te doen om met een scooter rond te rijden?

De gebouwen komen mij bekend voor en is landinwaarts gelegen (Hill side) dus van de kust af, de weg(en) er naar toe zijn vrij redelijk maar een gat/kuil in de rijweg komt dikwijls voor en worden niet aller minuut,dag,week,maand,jaar gerepareerd kom je er dagelijks langs ga je ze vanzelf onthouden, tevens is niet alles verlicht onderweg dus in de avond en die valt altijd vrij vroeg in Thailand is het dus goed opletten geblazen (los lopende honden, kuilen/gaten), overdag is goed te doen maar dan spreek ik uit de ervaring die ik in de jaren heb opgedaan bewegend in het verkeer in Thailand en weet zo ongeveer waar je op moet letten (alles) :ninja:

Scooter’s zijn eigenlijk Motocycles veelal vanaf 80cc dus verzekering technisch gezien (Nederland) als je brokken maakt zou je in bezit moeten zijn van een motor rijbewijs anders krijg je mogelijk niets vergoed, om te huren niet want je krijgt hem rustig mee na het achterlaten van I.D want de Bathje’s die tellen, tevens is de “buitenlander” vrijwel altijd de schuldige tijdens een verkeer incident ook al is het je schuld niet…

Fijne vakantie :vak02: en vergeet geen bezoek te brengen aan visrestaurant “Sang Thai” mits je niet van vis houdt…

Groet, Jan.