Hoi allemaal,
Ik ben Martin, 23 jaar en net afgestudeerd. Volgend jaar wil ik op wereldreis en ik wil hier even mijn plannen uiteenzetten. Wellicht hebben jullie nog handige tips!
Ik begin in juli 2014 en wil in november 2015 weer eens terug naar Nederland.
Ik wil eerst van Alaska naar Ushuaia (Patagonië), en dan via Buenos Aires en Rio terug naar het noorden.
Ik ga dit doen aan de hand van deze reizen:
http://www.dragoman.com/holidays/details/overland-between-anchorage-and-antigua
en dan
Dan ben ik al driekwart jaar bezig en neem ik even een weekje pauze in Quito. Als ik naar huis wil of het geld op is, dan doe ik dat. Ik wil daarom ook geenATW ticket.
In principe ga ik dan door naar Nieuw-Zeeland
(bijvoorbeeld New Zealand Encompassed: Harbours & Houseboats in New Zealand, Australia / Pacific - G Adventures)
En daarna Australië (liever langer, maar ik zit al over budget zo)
(bijvoorbeeld Most of the Coast: Sydney to Cairns in Australia, Australia / Pacific - G Adventures)
Daarna ga ik een maand vrijwilligerswerk doen in Indonesië
(http://www.acehturtleconservation.org/)
En om het af te maken nog een tourtje door Afrika
(bijvoorbeeld Nairobi to Cape Town - 75 Days Grand Adventurer - Africa Overland Expedition - Oasis Overland)
Dit komt uit op rond de 4.000 euro aan tickets en lijkt me daarmee niet veel duurder dan een ATW ticket. Ik doe dus voornamelijk groepsreizen, maar zal zeker ook nog wel hier en daar wat individueels doen, bijvoorbeeld door op plaatsen waar ik over moet stappen (bijna geen enkele vlucht is direct) een paar dagen te blijven. Ook denk ik erover om Australië zelfstandig te doen.
De meeste spullen heb ik al gekocht. Een slaapzak+lakenzak (het zijn voornamelijk kampeerreizen, goedkoop en ik hou van kamperen), een goede backpack en daypack. Ik moet nog goede schoenen en een goed matje en wat reiskleding.
Budget voor dit alles is nog niet helemaal bekend i.v.m. aflopend werk in december maar ik denk dat het 35.000 euro zal worden, eventueel met een optie om nog een paar duizend euro te lenen tot een maximaal budget van 40.000 euro.
Dit is opgebouwd uit;
Vluchten € 3.985
reisverzekering € 500
matje € 200
eten/drinken/hotel * 30 € 1.500
drinken * 450 € 4.500
activiteiten € 2.000
79 day Anchorage - Antiqua € 5.364
203 day Quito - Quito + eten hotels € 9.087
24 dagen NZ € 2.746
Sydney - Cairns (excl G.B.Reef)- 16d € 2.525
Indonesië - vrijwilligerswerk 1 maand € 800
Afrika 75 day incl kitty € 2.332
Dit komt uit op € 35.539 maar dit is geen harde wetenschap, daarom ga ik het liefst met 40.000 euro op zak weg.
Dat was het denk ik zo ongeveer wel, ik ben benieuwd naar jullie feedback!
Martin:wereld: