22 juli is het zover dan mag ons zoontje van zes jaar mee op rondreis naar Thailand.:chin:Hij vindt het geweldig!
Hebben jullie tips wat leuk is om te gaan zien met een kleine reiziger?
Ik denk dat we het reistempo wat omlaag moeten brengen ivm kind.
Het idee is nu : Bangkok river kwai, ayuttaya ,omhoog naar chaing mai, door na chang rai en terugvliegen>>> naar Bangkok. afsluiten met strand.:vak02:
Een trip op een olifant en door de jungle trekken willen we zeker doen, iemand een idee of er aanraders zijn voor een kind van 6?
Nou als je in Bangkok vertoef dan kan je misschien het Siam Ocean World bezoeken.
Deze prachtige zeeaquarium vind je in de Siam Paragon mall,nadien kan je nog shoppen of lekker gaan eten met je gezin.(3 vliegen in één klap)
Bangkok heeft een aantal heel mooie tempels waaronder de Grand Palace,de Wat Po en de Wat Arun.
Zou zeggen in de morgen één van de tempels bezoeken en in de namiddag kan je eventueel een bezoekje brengen aan de Dusit Zoo?
Zelf kom ik daar regelmatig als ik met mijn vriendin in Bangkok vertoef,je vind daar vele attracties voor kinderen( Play Land,allerlei dieren, van pinguïns tot leeuwen alsook beren ,krokodillen,olifanten)
Je kunt daar ook met een peddel-bootje op het water rondvaren.
Wat betreft Chiangmai,het is een must om de Nam Tok Mae Klang te gaan bezichtigen!!Men kan daar eventueel een dagje picknicken (verschillende eetkraampjes)
Eenvoudig te bereiken en een lust voor het oog terwijl je luistert naar het rustgevende geluid van het bulderende water. Je kunt Doi Inthanon het hele jaar door bezoeken, maar de beste periode voor het bekijken van watervallen is van mei tot novemberAls je op doorreis bent naar bekende plaatsen als Mai Sariang en Mae Hong Son, is het raadzaam (en vereist in het regenseizoen!) om een 4-WD te huren. Ga je per openbaar vervoer, dan zou je het als dagtrip vanuit Chiang Mai kunnen doen (te boeken bij een van de vele kleine kantoortjes in het centrum van Chiang Mai), of je kunt overnachten in bungalows in het park (reserveren is vooraf niet nodig). Vanuit Chiang Mai gaan bussen, waarvan de meesten via Chom Thong gaan, maar sommigen ook rechtstreeks naar de waterval Nam Tok Mea Klang. Vanuit daar gaan elk uur minibussen naar de berg. Wil je de volgende dag doorreizen? Ga dan naar Chom Thong en via het plaatsje Hot per bus naar Mai Sariang en/of Mae Hong Son.
Het bezoeken van een school is ook leuk. Bij voorkeur net na sluitingstijd, kinderen spelen dan nog een beetje.
Thai doen altijd alles met z’n allen, en dus mag je kind gewoon met alles mee doen als hij zin heeft.
Wellicht word je rongeleid door leraren of leerlingen, om te laten zien hoe het er op een Thaise school aan toegaat.