16 à 17 dagen in Afrika

Wij houden van mooie landschappen en wilde dieren en authenticiteit. We slapen liefst niet in een tent. Wij reizen graag onder ons tweetjes. We zijn niet meer van de jongste.
Wie kent voor ons de ideale bestemming in Afrika?

Wat dacht je van een privésafari in Kenia? Fantastisch mooie natuurparken met wildlife, de meest gastvriendelijke mensen, en ook nog eens mooie stranden. Ik ken hier wel een lokaal kantoortje dat mooie safari‘s organiseert. Ben er zelf al verschillende keren mee weggeweest en is echt mooi! Ik woon in Kenia aan de zuidkust, dus kan evt gemakkelijk dingen voor je navragen. Ik ken hier ook wat leuke accommodaties, dus als je ook wat dagen dichtbij of aan het strand wilt, kan je me daar ook voor contacteren. Neem gerust contact op voor meer informatie.

Zonnige groetjes uit Kenia!

Via Wereldwijzer app

Dag Mariette,
Zou je me meer info kunnen bezorgen? Ik bedoel plaatsnamen, namen van Parken, prijzen?
Groetjes
Toni

Ik heb je een persoonlijk bericht gestuurd! :wink:

Beste Toni,

Wij (2 50-plussers) zijn vorig jaar in mei 18 dagen naar Zuid-Afrika geweest. Aanleiding was de studie van onze dochter. Zij heeft 6 maanden in Port Alfred gestudeerd aan de (Hotelschool) Stenden University en wij wilden uiteraard graag zien waar ze verbleef.
We hebben alleen gebruik gemaakt van Bed & Breakfast adressen. Allen geboekt via www.booking.com. Prijzen zijn absoluut acceptabel (€30-€50 per nacht voor 2 persoonskamer incl. ontbijt). Wij vonden het bijzonder fijn om bij Zuid-Afrikaanse mensen ‘thuis’ te logeren. Via onze gastheer Jurie Wessels van Villa Vista (www.villavista.co.za) hebben wij een zeer complete dag safari gedaan bij Pumba Game Reserve(ca. €65,- p/p incl. welkomsdrank/borrel/kampvuur/zeer uitgebreid diner). Vanuit Port Alfred zijn wij met onze huurauto via de Garden Route naar Kaapstad gereden (ca. 1.000km). Absolute aanrader!! Prachtige plaatsen met overal B&B adressen. Met een overnachting in Knysna in 2 dagen naar Kaapstad. Daar 3 nachten in een fantastisch B&B gezeten(Camps Bay Glen). Kaapstad en wijde omtrek bekeken. Via streek met diverse bekende Wijnhuizen teruggereden naar Oudshoorn, prachtig dierenpark CANGO WILDLIFE RANCH grotten, struisvogelfarm. Uiteindelijk via Addo Elephantpark en Daniël’s Cheetah Farm terug naar ons adres in Port Alfred, waar we met onze gastheer 18 holes gegolfd hebben op de Royal Port Alfred Golfcourse.
Kortom, indrukwekkend avontuur met prachtige mensen, braai, natuur, wildlife, brutale apen, zee (helaas geen walvissen gezien), townships, prima restaurants, hele acceptabele prijzen en geen jetlag!
Wij gaan absoluut nog een keer terug!

Succes met het maken van een keus.
Gr. Ron uit Heerhugowaard

Hoi Toni,
Natuurlijk heb ik geen idee hoeveel jullie willen en kunnen besteden, maar b.v. Kenia is nogal duur, vind ik.
Zelf reizen we veel met een eigen 4x4-camper in zuidelijk en oostelijk Afrika.
Z-Afrika is momenteel, vooral door de lage koers van de rand, erg voordelig.
De mogelijkheden zijn enorm, zoveel wildparken en natuurschoon.
Je zou een camper of een 4x4 met daktent kunnen huren. Buiten het hoogseizoen kan dat ook voor een aantrekkelijke prijs, lijkt mij.

Veel succes en plezier, groeten,

Martin Langeweg.

Toni, heb je mijn persoonlijk bericht wel ontvangen?

Via Wereldwijzer app

Hallo, Ghana is leuk en je spreekt er engels. info@joli-ecotours.com
Deze mensen (hollandse vrouw) hebben een leuk eco reisburo en zorgen voor een fijn verblijf.

kijk maar eens op het internet.

groet hans uitdenbogerd