Bedankt! Ik ga weer even puzzelen met het reisschema… ![]()
San Gerardo de Dota: één nacht is meestal voldoende, de volgende morgen om 6 uur met een gids op pad om de quetzals te ontdekken. Om 9 uur ontbijten en dan weer verder rijden.
Dantica Lodge in San Gerardo de Dota is ook een erg mooie eco-lodge met fantastisch uitzicht over de vallei en prive natuurgebied. Het restaurant serveert o.a. verse forel
Als ik bijvoorbeeld de eerste dag de vulkaan Irazu en Cartago doe met een overnachting in San Gerardo de Dota, de volgende dag die ochtend excursie en dan verder rijden naar San Vito. Daarna willen we verder naar Puerto Jiminez.
Hoelang moet je rekenen voor de afstand tussen San Gerardo de Dota / San Vito en San Vito Puerto / Jiminez?
gr Bael
Van San Gerardo naar San Vito is ongeveer 4,5 a 5 uur.
Van San Vito naar Puerto Jimenez ongeveer 3 uur.
Johan
www.costaricaopmaat.nl
Weet jij waar ik meer informatie over de omgeving van San Vito kan vinden? Ik kan hier namelijk helemaal niets over vinden.
Gr Bael
Beste Bael,
Hierbij 2 sites met San Vito
Johan
www.costaricaopmaat.nl
Ik heb weer even gepuzzeld en ben tot de volgende route gekomen. Alleen over La Fortuna ben ik nog niet zo zeker. Ik zou anders ook geen alternatief weten wat goed te rijden is vanuit Manuel Antonio.
Daarnaast twijfel ik heel erg over La leona en Drake Bay. Zijn de verschillen erg groot tussen deze twee? Ik zit er ook aan te denken om Ojochal er tussen uit te laten en te vervangen voor Drake Bay. Of toch maar zo laten?
Za 21/04 Amsterdam – Mexico - San Jose
Zo 22/04 San Jose – Irzazu – San Gerardo de Dota
Ma 23/04 San Gerardo de Dota – Puerto Jiminez
Di 24/04 Puerto Jiminez – La Leona Lodge
Wo 25/04 La Leona Lodge
Do 26/04 La Leona Lodge
Vr 27/04 La Leona Lodge – Ojochal
Za 28/04 Ojochal
Zo 29/04 Ojochal
Ma 30/04 Ojochal – Manuel Antonio
Di 01/05 Manuel Antonio
Wo 02/05 Manuel Antonio – la Fortuna
Do 03/05 La Fortuna
Vr 04/05 La Fortuna – San Jose
Gr Bael
Monteverde is wel ontzettend mooi, toch wel de moeite waard misschien. Je kunt zelf rondwandelen door de bossen en je hebt constant een mooi uitzicht.
Ook Tortuguero is erg leuk; huur een kano voor een dag en ga zelf de riviertjes verkennen (kaaimannen, apen, vogels, schildpadden, leguanen en ontzettend veel groen, heel mooi), dit plaatsje is leuk omdat het echt nog houten huisjes/zandweggetjes zijn.
Ondanks dat Montezuma vrij toeristisch wordt aangeschreven, valt dat heel erg mee en is het wel een leuke plaats. De wandeling naar de watervallen is leuk, het strand is heerlijk en het dorpje gewoon relaxed.
Succes en veel plezier in Costa Rica!