Yeah !! de tickets zijn geboekt voor mij en de kleine (van 2,5 jaar). EVA Air had voor boekingen tm 31 okt as nog gunstige prijzen, dus mooi rechtstreeks!
We gaan medio november 14 dagen. De vorige keer dat ik in BKK was ben ik in het Bhimann Hotel geweest. Op zich prima basic hotel en op korte loopafstand van Khao San Road maar toch rustig savonds. Ik zit er aan te denken om gewoon maar weer naar dit hotel te gaan of weet iemand nog een ander leuk, goedkoop hotel op loopafstand van Khao San Road?
Ik wil dan ook een paar dagen met de kleine naar Hua Hin gaan. Weet iemand daar een leuk hotel/guesthouse vlakbij het strand en stad (of leuke boulevard dat je savonds voordat de kleine gaat slapen nog even gezellig kan wandelen, dus niet echt in de middle of nowhere).
Is Hua Hin een leuke badplaats?? Of is het misschien toch beter om bv naar Phuket te gaan? (of is Hua Hin net zo gezellig qua stad/strand?)
(Ik vraag bewust naar de all round bekende plaatsen omdat ik met de kleine eigenlijk geen zin heb om moeilijk te doen en naar rustigere, onbekendere, moeilijker te bereiken plaatsen te gaan).
Je zou i.p.v. Hua Hin of Phuket ook voor Ao Nang (Krabi) kunnen kiezen. Mooie stranden in de omgeving en je kunt er het e.e.a. ondernemen.
Ben net een weekje terug van een korte vakantie in Ao Nang en verbleef in het Ao Nang Paradise Resort: http://www.aonang-paradise-resort.com/
Ligt direct aan de weg naar het strand waar je veel restaurantjes en winkeltjes vindt. Strand is op ca. 10 minuten lopen. Strand van Ao Nang zelf is niet geweldig, maar je kunt met de longtailboot naar het nabijgelegen Railay Beach, een prachtig strand.
Het resort heeft een lekker zwembad met een geweldig uitzicht op de karststenen rotsen.
Naast het resort waren ze wel met bouwwerkzaamheden bezig, maar geen enkele last van gehad.
Hua Hin vond ik persoonlijk wel vrij rustig, meer een 50+ bestemming, maar daarom denk ik wel zeer geschikt met een kleine.
Ik verbleef daar toen in het Hua Hin Grand, redelijk centraal gelegen bij de avondmarkt en op loopafstand van het strand en Tesco Lotus (shopping mall)
Hua Hin Grand is idd een prettig middenklasse hotel, vond er ook niks mis mee. Vlak naast het hotel nog een klein avondmarktje, niet al te ver bij het strand vandaan, zwembad aanwezig.
Wij, ouders en twee jongens 15 en 16 jaar, vonden Hua Hin echt tegen vallen. Helemaal niet zo gemoedelijk als wat we gewend waren in Koh Samet, Phuket, Koh Samui… het viel tegen! Ook geen mooi strand en geen mooie boulevard… sorry. Kies dus wat anders!
Toevallig heb ik in Bangkok ook in ‘Rambuttri Village’ overnacht. Prima hotel op een mooie locatie, aanrader!
Hua Hin heeft niet een supermooi strand, maar ik vond het wel een fijne plek om te zijn, van daaruit ook mooie excursies gedaan. Wellicht zou Krabi nog een optie kunnen zijn!