14 dagen China

Hoi Chinagangers,

Wij gaan 30 juni voor 14 dagen naar China. We hebben alleen de vliegtickets van Amsterdam naar HongKong en van Beijing naar Amsterdam.

Aangezien het maar een korte trip is en in China veel te zien is zijn we bezig met een strakke planning.

Wie heeft er hier nog tips / suggesties voor deze reis ?

Bij voorbaat dank

hallo Frenetic,
natuurlijk hangt het er vanaf wat je wil zijn, juist de grote steden en hoogtepunten of wil je je concentreren op een provincie.
Op dit moment ben ik de vakantie van mijn ouders aan het samenstellen en ik stuur hun alleen naar de provincie Yunnan omdat ik dat verreweg het mooiste van China vind om in zo’n korte periode te zien. Maar ook zij vliegen op Beijing en vanaf Hong Kong
verder doen zij een binnenlandse vlucht op Kunming vanwaar ze naar Yuanyang, Jinghong, Dali, Lijiang en Shangri-la gaan om vervolgens terug te vliegen naar Hong Kong
Voor mij was het hoogtepunt van China toch echt de rijstterrassen van Yuanyang maar gezien je periode zal het daar iets minder mooi zijn op dat moment. Verder is de Tiger Leaping Gorge fantastisch en natuurlijk het ongerepte gedeelte van de muur (Mutianyu) in Beijing

overigens bij China online kun je ook veel ideeën op doen