14 daagse rondreis door Kroatie

Hallo,

Op 12 augustus vertrekken wij met de auto richting Kroatie. Ik heb al ontzettend veel gehad aan jullie tips en reisverslagen (met name de tips van Papaya)! Maar mijn probleem is nu dat ik ALLES wil zien. Ik heb een globale planning gemaakt maar ik vraag me af of dit wel haalbaar is.
We rijden via Oostenrijk naar Zagreb, vervolgens naar Nationaal Park Plitvice waar we 1 nacht willen blijven. Daarna rijden we door naar Zadar waar we ongeveer 2 a 3 dagen blijven en een boottochtje naar de Kornati eilanden maken. Vervolgens rijden we via Biograd naar Primosten waar we ook weer 2 dagen blijven en waarvandaan we een uitstapje naar de Krka watervallen willen maken. Tenslotte rijden we naar Dubrovnik en Zalton om daar ongeveer 3 nachten te blijven. We willen dan in ieder geval een boottocht naar het eiland Korcula maken.

Mijn vraag is of dit allemaal wel haalbaar is. Ik heb wel in google maps gekeken, maar aangezien ik nooit eerder zo veel heb gereden kan ik me er geen goede voorstelling van maken.

Alvast bedankt voor jullie tips!

Hallo,

ik denk dat je planning te doen is. Het zal volgens mij niet zo ‘rustig’ zijn, in die zin dat je vaak verhuist van de ene locatie naar de andere. Ik geef ter info mijn planning mee, die eigenlijk hetzelfde probleem heeft :wink:

Aankomen in Malinksa (Krk) - 2 nachten
Seline of staligrad - 1 nacht
Pakostane - 2 nachten
Trogir - 3 nachten
Mlini (Dubrovnik) - 3 nachten
Orebic - 1 nacht
NP Plitvicka Jezera - 2 nachten
Tussenstop in Zuid-Duitsland - 1 nacht

de planning ligt niet vast. We willen kamers huren, wat prijs/kwaliteit heel goed zou zijn. Maar vaak wordt een meerprijs gevraagd bij <3 of 4 nachten. We schuiven dus mogelijks nog wat…
Trogir wordt mogelijks ook vervangen door Split. Tips daarover beide altijd welkom.

groetjes,
wouter

Hey,

vlugge update. het is geworden:

Aankomen in Malinksa (Krk) - 2 nachten
Seline of staligrad - 1 nacht (voor NP Paklenica)
Trogir - 4 nachten
Mlini (Dubrovnik) - 3 nachten
Zadar - 3 nachten
NP Plitvicka Jezera - 2 nachten
Tussenstop in Zuid-Duitsland - 1 nacht

Mlini vond ik heel goed gelegen om Dubrovnik te bezoeken

Trogir: mooi, handig om split & sibenik te bezoeken. Wel opletten waar je juist slaapt want er is vlakbij een luchthaven die veel gebruikt wordt (ook 's avonds laat en 's morgens vroeg). Wij sliepen op de noordelijke kant van het eiland Ciovo (vlakbij trogir stad) en hoorden ze … Niet bevorderlijk voor de nachtrust.