Rondreis van 18 dagen in juni

Wij gaan in juni een rondreis van 2,5 week maken door Kroatië. We heb al een auto gehuurd. We zijn op zoek naar handige tips & tricks voor ons reisschema. Wij willen graag een vakantie met afwisseling. Een mix tussen strand/natuur/cultuur is ons uitgangspunt. We gaan graag langs hippe en drukke plekken, maar zoeken ook graag de rustige en mooie gebieden op. We houden van lekker eten en wijn. Het voorgaande proberen we altijd in onze reis te verwerken. We willen in elk geval niet alleen langs de echte toeristische plekjes. We vliegen op Zagreb en vliegen terug vanuit Dubrovnik.

Wij hebben de volgende vragen: Zijn er plaatsen waar we langer/korter moeten verblijven? Andere plekjes waar we zeker langs moeten gaan? We hebben nog 2 nachten te besteden. Waar zullen we dit doen? Vooralsnog zijn we voornemens om Zadar over te slaan, omdat het ons niet echt speciaal lijkt. Wellicht hebben jullie hier een andere mening over! Tevens zijn we op zoek naar tips voor plaatsen in het binnenland van Istrië. We zoeken leuke plekjes waar we lekker kunnen eten (truffels!!) en wijn kunnen proeven, maar ook kunnen genieten van natuur en ander moois. Daarnaast vroegen we ons af of het ook haalbaar is qua tijd/route, zonder echt veel te haasten. Dan doelen we met name op de reis van en naar de eilanden vanaf het vaste land en het eilandhoppen. Andere tips/aanraders mbt de hele vakantie zijn natuurlijk ook welkom! We hebben het volgende schema bedacht:

Zagreb: 2 nachten
Binnenland van Istrië : 2 nachten
Plitvice: 1 nacht
Split: 2 nachten
Hvar: 2 nachten
Vis: 2 nachten
Mljet: 2 nachten
Dubrovnik: 2 nachten

We hebben nog twee dagen/nachten te besteden. Tot nu toe liggen alleen de overnachtingen in Zagreb en Dubrovnik vast.

We horen graag van jullie!

Ik ga deze zomer ook naar Kroatie, 8 jaar geleden ben ik hier op doorreis geweest en het land heeft veel indruk op mij gemaakt. Ik heb toen niet veel gezien, alleen het krka national park en Dubrovnik. Beide waren echt de moeite waard!!! Ik zag dat Krka nog niet op je lijstje staat, misschien de moeite op te nemen. De bootreis er na toe is al prachtig en bij de waterval kun je zwemmen. Ik was er toen in juli en de drukte viel mee. Mijn collega is vorig jaar buiten het seizoen naar krka en Plitvice geweest en Zadar en zij vond alle drie de moeite waard. Ik dacht dat krka bij plitvice in het niets zou vallen maar zij vond ze beide de moeite en erg verschillend.