Ik en een maatje willen dit jaar 3 weken met de auto rondtrekken door Kroatie.
Ik heb een planning gemaakt en wil graag weten of dit te doen is en of jullie nog tips hebben.
Dag 1:
Rijden naar Boedapest
Dag 2, 3:
Boedapest
Dag 4:
Rijden naar Zagreb
Dag 5, 6:
Zagreb
Dag 7:
Plitvice nationaal park ('s ochtends 0600 uur wegrijden uit Zagreb, 's avonds doorrijden naar Trogir)
Dag 8, 9:
Trogir
Dag 10:
Rijden naar Korcula
Dag 11:
Korcula
Dag 12:
Rijden naar Otok Kornat
Dag 13:
Kornati park
Dag 14:
Rijden naar Istrie
Dag 15 t/m 20:
Rovinji
**Dag 21: **
Terug naar Nederland
Ik las dat je om naar Korcula te komen in Drevenik de pond kan nemen, kan je auto hier ook op??
Hoe te komen van Korcula naar Otok Kornat en hoelang duurt dit.
We willen van te voren een hostel boeken in Boedapest en Zagreb, de rest op de bonnevooi, ik neem een ECO gids Kroatie mee.
Verder willen we ook nog wat actieve dingen gaan doen zoals, rotsklimmen/abseilen en raften. Kan dit op de plekken waar we komen of moeten we dan nog uitwijken naar een andere plaats?
Ik zou zeker een dagje naar mostar in Bosnië gaan. Je komt er praktisch langs als je de weg volgd van dubrovnic naar split. Het is maar een uurtje omrijden. Leuke camping bij split is camping stobreč ( http://www.campingsplit.com/
Rotsklimmen en raften kun je heel goed doen in de Cetina kloof bij Omis. Omiš - Kroatië's piratenstad - Vakantie in Kroatie, Insider reis info
Dit zou je eventueel kunnen combineren met je bezoek aan Trogir (ligt niet ver uit elkaar). Trogir is een prachtig stadje, echt een aanrader, maar het is niet groot dus je kunt er alles in 1 dag bekijken.
Je kunt ook info over Trogir en bijvoorbeeld Kornati vinden op mijn site, www.allesoverkroatie.nl.
Laat gerust een berichtje achter als je nog meer vragen hebt. Groeten, Karianne.
Hallo Thijs, ik heb net geprobeerd om je privebericht te beantwoorden maar na mijn antwoord te hebben getypt en op ‘bericht verzenden’ te hebben gedrukt was mijn antwoord ineens verdwenen dus ik ben bang dat je het niet hebt ontvangen. Wat betreft 1 of 2 dagen Plitvice; dit is echt een persoonlijke keuze. Wij gaan altijd maar 1 dag en kunnen dan echt zo goed als alles zien. Ik heb nooit t gevoel dat ik iets gemist heb. Maar als je echt ieder hoekje van het park uitgebreid wilt zien of bijvoorbeeld veel mooie foto’s wilt maken dan is 2 dagen denk ik wel beter. (ook voor mensen die wat slechter ter been zijn omdat er veel smalle en soms steile paadjes zijn en trappen). Een overnachting bij Plitvice zou ik wel vantevoren boeken want het is een drukbezocht park en veel mensen die op doorreis zijn van of naar Dalmatie bezoeken Plitivce voor een dagje en overnachten er ergens in de omgeving. Wat beftreft scooters; je kunt overal langs de kust scooters tot 50cc huren (rijbewijs B) voor 200 tot 300 kuna per dag, t is goedkoper als je voor meerdere dagen boekt. Ik wil niet zeggen dat het gevaarlijk is om met de scooter op doorgaande wegen (zoals de kustroute) te rijden maar echt veilig is het ook niet. Het verkeer in Kroatie is niet echt gewend aan fietsers en scooters op doorgaande wegen en er zijn nauwelijks fietspaden of fietsstroken. Ik heb zelf een fiets maar ik fiets nooit op de hoofdweg in onze woonplaats (de kustroute). Accommodatie boeken is niet noodzakelijk, als je op tijd gaat zoeken naar accommodatie (niet pas aan het einde van de dag) dan kun je altijd wel een appartementje vinden. Je ziet echt overal langs de kust huizen met bordjes dat ze accommodatie te huur aanbieden dus dat moet geen probleem zijn. Je kunt het beste zoeken in de kleinere kustplaatsjes (niet in de steden of populaire toeristische plaatsen) omdat daar meer plaats is en het is goedkoper. Als je op een goede locatie wilt zitten (loopafstand van strand/supermarkt/restaurant) benader dan niet iemand die langs de kant van de weg zit met een bordje voor accommodatie. Deze mensen hebben meestal accommodatie op afgelegen plekken. Hou er wel rekening mee dat sommige verhuurders liever geen accommodatie voor 1 nacht verhuren (tenzij je extra betaalt) omdat ze dan teveel schoonmaakwerk hebben.
Ik hoop dat deze info een beetje helpt!
Groeten, Karianne.