Kroatie 2010

In de zomer zou ik er graag eens op uit trekken met mijn vriendin
Hoogstwaarschijnlijk de 2e helft van augustus (17-24 augustus 2010)
Als bestemming hebben we Kroatië in gedachten, het wordt ook vaak aangeraden,
maar ik kan best wel wat hulp gebruiken wat betreft de bezienswaardigheden.

Ik heb al een hele hoop interessante en mooie zaken gevonden zoals de Plitvice Lakes etc…, maar gezien we met Ryanair zouden vliegen en aankomen in Zadar zou ik graag eens willen weten wat mensen aanraden om te bezichtigen in Zadar en omstreken en hoe je gemakkelijk bij de Plitvice Lakes geraakt enz… We nemen geen tent mee (wildkamperen is er toch verboden) en via hostelworld.com zijn er wel aardig wat huisjes te vinden

ALLE, maar dan ook ALLE tips voor leuke plaatsjes in de buurt van Zadar zijn welkom Het is immers de eerste keer dat ik kom

Nick,

Als je nu even de moeite neemt om de afgelopen topics door te spitten dan kom je meer dan genoeg tips tegen. Reeds vele malen is deze regio ter sprake gekomen en ik ben in ieder geval niet van plan het nog een keer te herhalen, misschien iemand anders.

Heb ik al gedaan hoor, maar ik vraag me af hoe dit te kunen doen
zonder een auto te huren

Ik heb er geen idee van hoe het te doen is om eilanden zoals Krk en Rab en Pula te bezoeken zonder een auto te huren en van het ene naar het andere te geraken

Hopelijk kan iemand me hier beter over toelichten

(Wat willen we dus eventueel zien en dit zonder auto te huren:
• Pltivic lakes
• Eilanden: Krk en Rab
• Dubrovnik
• Split
• Pula / Labin
• Premuda)

Kan ik heel simpel en heel snel over zijn. Kroatië zonder auto is niet te doen.
Ja er rijden wel wat bussen, maar trek er gerust hele dagen voor uit en je verliest daardoor de helft van je vakantie.
Je kunt uiteraard dagtrips maken, maar die kosten je meer dan de huur van een auto.

1 like

Papaya heeft gelijk, je hebt helaas geen andere optie dan een auto te huren.

Zonder auto ben je aangewezen op openbaar vervoer. Vanuit Zadar gaan genoeg bussen alle kanten op.Bijvoorb. naar Plitvice 15x per dag kosten zijn rond 70kuna enkele reis.Alleen alles duurt wat langer want landschap mis ook anders dan in NL.Ze hebben inmiddels heel goede wegen dus daar aan kant het niet liggen. Als jr verder nog vragen heb dan hoor ik dat graag,We hebben een B&B bij de Plitvice meren.

Hallo Micky75,

Wij zijn van plan om een deel van ons verblijf aan de Plitvice meren door te brengen. Kan jij ons hierbij helpen ? Van 19 juli en vertrek op 23 juli. Waar is jouw BB gelegen ?

Alvast bedankt.

Mvg,