12 uur durende overstap in Denpasar

Hallo medereizigers!

Ik woon momenteel in Australie en ga een paar weekjes op bezoek bij mijn familie in Nederland. Op de terugweg heb ik een overstap in Denpasar. Er zit zo’n 12 uur tussen de twee vluchten, erg lang dus. (Dat krijg je als je het goedkoopste ticket boekt). Ik kom aan rond 1 uur 's middags en vertrek na middernacht. Ik ben een erg doorgewinterde reiziger, heb vele uren wachtend op vliegvelden en in busstations doorgebracht en ik kom de tijd wel door. Ik heb alleen geen ervaring met Indonesie en kan ook niet zoveel info vinden over dit vliegveld.

Het dilemma. Optie 1: in het vliegveld wachten en 12 uur (min douane en overstaptijd) in het vliegveld doorbrengen. Of een visa aanschaffen ($25 + $15 + transfer + …) en buiten het vliegveld tijd doorbrengen (inclusief een avond, aangezien ik pas om middernacht vertrek)?
De wachttijd zelf is voor mij niet echt een probleem, ik maak me meer zorgen om:

• aanwezigheid van eten en
  • sanitaire voorzieningen en
  • een bank/stoelen om te zitten/hangen/slapen
  • veiligheid
  • temperatuur (ik las iets over aircon die niet echt werkt)

En als ik besluit om het vliegveld uit te gaan, waar zou ik dan voor de middag/avond willen zijn (winkeltjes, eten, zwemmen, dichtbij vliegveld). En tot hoe laat is het verantwoordelijk om als vrouw alleen rond te lopen? En is er een veilige plek waar ik mijn bagage kan achterlaten op het vliegveld?
Jeetje, wat een hoop vragen. Gelukkig hebben we een paar goed Bali experts!

Alvast bedankt!
Inge

Hangen op het vliegveld is saai… Er is wifi, maar alleen de wifi waarvoor je betaalt doet het altijd. Er is eyen, maar de keus is beperkt. Met de airco heb ik nooit problemen gehad.

Je bent zo in Kuta of in Legian. Beide plekken zijn veilig. Je kan ook begin van de avond naar Ulu Watu gaan voor de kecak dans. Dan pik je nog een stukje cultuur mee.

Goedkoop alternatief: Voor Rp. 75,000,- koop je toegang tot een van de business class lounges in de int. departure terminal. Hier kun je dan al je wachttijd doorbrengen, met eten, drinken (zelfs bier als je er om vraagt), tv, gratis en onbeperkte wi-fi, computers, kranten, tijdschriften, etc., etc.