12 dagen Filipijnen, welke route?

Hoi,

Eind deze maand vliegen mijn vriend en ik voor 12 dagen naar de Filipijnen. We hebben nog maar net geboekt, dus hebben nog geen concreet plan van wat we willen doen.

Een ideetje;

Dag 1 & 2: Manila

Daarna door naar Baguio, Sagada & Banaue.

Dag 11: dagtrip vanuit Manila. El Kabayo? (paardrijden)
Dag 12: Taal Volcano

Hoeveel tijd moeten we voor de Cordillera uittrekken? En is er nog tijd over voor een dag of 2 / 3 strand?

We zouden eventueel ook ergens een vlucht tussen kunnen plakken om zo wat tijd te besparen.

Alvast bedankt voor alle tips!

Hoi,

De meeste toeristen blijven maar een paar dagen in Baguio, voor Sagada & Banaue geldt hetzelfde. Per saldo is er dus zeker nog tijd voor een paar dagen strand!

Op onze website staat veel informatie over de Filippijnen, wellicht heb je er wat aan: http://www.discoverphilippines.eu.

Veel plezier met het voorbereiden van je reis!

Ik neem aan dat je met de bus vanaf Manila naar de Corderilla reisd ? Dan ben je dus al 1 dag kwijt aan de reis heen plus 1 dag terug reizen.

Denk dat je daar 2 a 3 dagen nodig heb alles zo een beetje te zien.

Je kan ook kiezen voor een strand in de omgeving van Manila als je de laatst dagen van je vakantie niet meer ver wil vliegen.

Puerto Galera is een bekend beachbestemming op 2 uurtjes rijden met de bus van Manila. Op de pier in Batangas pak je boot naar Puerto Galera.

Sabang beach en big and small Luguna liggen op loopafstand van Puerto Galera, maar whitebeach is iets verder maar mooier en rustiger.

Je kan er met een tricycle heen. Op white beach is accomodatie in alle prijsklassen aanwezig

Bedankt voor de reacties. Ik ga zeker even naar Puerto Galera en omgeving kijken. Laat nog weten wat het uiteindelijk gaat worden.