12 dagen bali tekort?

Hallo allemaal,

Ik heb hier al een beetje rondgekeken en heb gezien dat veel mensen 2 weken naar Bali zijn gegaan en dat het te doen is. Toch vraag ik me een aantal dingen af…

Een vriendin van mij gaat een paar maanden naar Azie (we zouden eigenlijk samen gaan, maar toen kreeg ik een baan :P) en in de meivakantie wil ik met haar samen 2 weken starten in Bali. Dan ga ik zelf weer naar huis en na terugkomst (1/2 dagen) begin ik maandag gelijk weer met werken.

Ik vraag me af of 2 weken niet te kort is, ook gezien het acclimatiseren, de jet-leg, etc. Ook probeer ik me voor te stellen hoe het zal zijn om na 2 weken Tropen weer volop aan het werk te gaan… Of valt het allemaal wel mee?

Ik heb al een tijdje in mijn hoofd om een paar maanden door Zuid-Oost Azie te trekken, maar ik ben zelf nooit verder dan Europa geweest. Daarom leek het mij ook wel een goed plan, om eerst 2 weken samen met een vriendin Indonesie (Bali) te ervaren voordat ik plannen maak voor een grote reis. Toch een stukje beeldvorming alvast :wink:

Nouja vraag is dus, eerste ervaring Azie:
Sfeer proeven en 2 weken genieten van wat ik kan zien en het rustig aan doen, of toch afwachten tot ik wat meer tijd te besteden heb?

Ik denk dat je in 12 dagen een redelijk beeld krijgt hoe het er in een bepaalde plaats aan toe gaat. Voor Bali denk ik dat je wel genoeg dagen hebt om 2 a 3 plaatsen te bezoeken, beetje afhankelijk wat je wilt… Maar rustig aan is altijd goed.

Qua jetlag ga je terug wel de “verkeerde” kant op, dat kan voor sommige lastig zijn. Beetje afhankelijk van je gesteldheid denk ik.
Persoonlijk heb ik er weinig last van, maar ik werk ook al meer dan 20 jaar in de ploegen dus ik heb iedere week een jetlag zeg maar :wink:

Ik persoonlyk denk dat 12 dagen te kort is! Ik had 2 a 3 dagen echt nodig om te aclimatiseren (warmte, jetlag etc.) En bij terugkomst heb ik 2 weken een jetlag gehad! Elke avond om 8 uur vielen me ogen dicht en om 5 a 6 uur was ik weer klaar wakker! Dit is natuurlyk voor iedereen anders, dus dit kan je op voorhand niet zeggen!

Qua dingen zien is 12 dagen zowiezo veel te kort! Alles ligt vrij ver uit elkaar, wil je bijv. van het zuiden naar het noorden ben je al snel 3 a 4 uur kwijt ivm drukte in het verkeer!

groetjes
martine

Thanks! Daar ben ik ook een beetje bang voor… mijn baan vergt heel veel van me, en hoop niet dat ik na terugkomst niet goed functioneer want dan loopt alles in de soep :stuck_out_tongue:

Als ik ga, ga ik wel een selectie maken natuurlijk, bijv. noord of zuid-bali. Ik hoef niet per se alles te zien, omdat ik hopelijk op een dag terug ga om veel meer te zien en veel meer tijd te hebben.

maar ben ook een beetje bang dat het misschien een rommelreisje wordt zo en dat ik achteraf baal dat ik niet alles eruit heb kunnen halen, vooral omdat ik in mijn eentje terug ga en zij blijft. ;p

Maar goed, waarschijnlijk denk ik veel te veel na en moet ik het gewoon DOEN! In de zomer heb ik nog 5 weken haha

Hi,

Gewoon geen overvolle programma maken, en als je op tour gaat minimaal 2 nachten overal overnachten, anders wordt het zo’n ‘‘ren je rot’’ .

Fijne vakantie gewenst,

Marcello

Thanks voor de reacties!!

Ik heb het voor elkaar gekregen dat ik 3 weken vakantie heb, dus dat is heel fijn. :smiley:

Hoi hoi, ben zelf net terug uit Indonesië en heb totaal geen last van jetlag gehad :slight_smile: gelukkig. Ik denk ook dat je in 12 dagen een aardige indruk van Bali kan krijgen en als je idd je beperkt tot 2 a 3 overnachtings plaatsen dan is het lekker relaxed. Je tempo pas je vanzelf aan als je daar bent :wink:

Fijne reis en geniet van al het moois dat Bali te bieden heeft!

Doen!
Vanaf de terugvlucht zo vlug mogelijk aanpassen aan het uur hier.
Nooit last gehad in het naar ginder vliegen, terug thuis is de tweede dag lastig, maar ik vermoed dat jij nog jong bent: dus geen probleem!
Fijne reis
Anne

Ook wij zijn op Bali geweest en hebben daar een rondreis gemaakt die we samen met Marcello van homebalihome hebben samengesteld.
Na alle goede adviezen en tips die we voor onderweg hadden meegekregen kunnen we zeggen dat we een hele goede indruk van het prachtige eiland hebben gekregen en bij thuiskomst kunnen we alleen maar zeggen DOEN !!!
Wij hebben het er nu (na 8 maanden !) nog bijna dagelijks over.
Kijk maar eens op hun site homebalihome.com of op facebook voor een goede indruk wat deze mensen voor je kunnen doen.

Hoi Annamolly,

Ik was benieuwd of je al een idee hebt wat je op Bali wilt doen en/of waar op Bali je wilt verblijven.

Mijn maximum voor Bali is tot nu toe 5 dagen. Dit is zeker te kort om veel te zien. Mijn familie is een kleine twee weken op Bali geweest in dezelfde periode en als ik hun verhalen hoor en foto’s bekijk dan kan je zeker een hoop moois zien en leuks doen in een periode van 2 weken (maar ik geloof dat je nu 3 weken gaat? Of gebruik je de extra vakantiedagen om in Nederland over je jetlag heen te komen?)

Mijn tip is: maak een goed reisplan als je veel wilt doen/zien, want ook al is Bali niet vreselijk groot, je kan aardig wat tijd kwijt zijn om van punt a naar punt b te komen en als je de volgende dag opeens een plek tussen a en b in wilt bezoeken, is het zonde van je tijd…

Alvast een hele fijne reis toegewenst en oh ja, hoe meer je over de jetlag nadenkt, des te erger de jetlag is…Dus geen zorgen om maken en gewoon direct je Nederlandse ritme oppakken als je terugbent. Dus niet je bed induiken als je 's ochtends aankomt :slight_smile:

Groetjes,
Britt

Gewoon lekker rustig aan doen en lekker van de stranden genieten.

Ook zeker even een week naar de Gilis!

Hier wat fotos

http://wahinesurfers.blogspot.com/p/reisverslag-indonesia.html