Hallo,
Wij stappen op 30 April in het vliegtuig naar Bali en zouden eerst 10 dagen in het Bali Bintang verblijven. Echter, na wat gehussel met de agendas en uitgebreid overleg met de reisagent hoeven we pas op 12 mei terug. Mijn idee is het om die vier dagen zelf onderdak te regelen. Het lijkt me leuk om in Ubud af te sluiten na de drukte van Kuta. Heeft iemand van het Suly Resort gehoord? Het krijgt 2 aardige reviews op tripadvisor.
Iemand nog andere/betere suggesties? We zijn met z’n vieren (twee dochters van 18 en 15)
Alvast bedankt voor tips!:wereld:
Lud van der Garde
nee-maar Ubud is een en al losmen/homestay-boetiekhotel of slaapplek. Ik wantrouw tripadvisor-zeker voor Indo, als de p…t-veels te veel reclame en anders domme Australiers die nooit buitenlands zijn geweest en dan alles prettig-perfekt way out te gek vinden.
Als je zo lang op Kuta zit heb je tijdsat om andere mensen te spreken die al in Ubud zijn geweest en te vragen. Of gewoon erheen en wat kijken-dit is Indo/Bali-je vindt altijd wel wat.
bedenk voor je vraagt liever wat het mag kosten-of het luuks of gewoon budget moet zijn e.d.-met/zonder pool-met/zonder eten inklusief-in-of buiten het plaatsje-(bedenk dat het 18.00 aardedonker wordt-en als je dan 2 km door de natte rijstvelden naar zo’n schatiig resort moet-sukses dan!-dan krijg je meestal beter afgestemde goede raad.
Ik zou ook pas ter plekke iets regelen. In Ubud is volop accomodatie, je hoeft niet bang te zijn dat alles vol zit. Vergeet niet: niet alles wat de naam ‘resort’ draagt, is die naam in onze ogen waard.
Gezien de kinderen zou ik sowieso iets in Ubud nemen, en niet daarbuiten. Zij hebben dan meer vrijheid om een keer eerder weg te gaan en aan het zwembad te hangen, of om juist wat langer op de markt te lopen. Of om vrienden thuis te mailen of msn-en, daar zijn het kinderen voor.
Lud logeerde in Bali Bintang in Kuta .
Mag aannemen dat zijn 2de keuze in Ubud ook redelijk goed moet zijn .
Een resort is een resort , ook in Indonesia.
O ja?
Mijn ervaring is dat comfort, luxe en prijzen nogal kunnen verschillen, met name wanneer het ‘resort’ in kwestie Indonesisch management heeft.
Ik heb ooit in een resort gezeten wat niet meer was dan een paar hutjes op het strand. Water kwam uit een dun buisje vanaf het dak, dus de druk was laag en het water vaak koud. Niet ijskoud uiteraard, want de zon deed heus een beetje haar werk. Het mandi-emmertje gebruikte je tevens om de plee door te spoelen, en de vloeren waren niet betegeld. Matrassen waren van dun schuim, in de klamboes zaten gaten, net als in het beddengoed. Wanneer je het licht aan deed, moest je niet naast het knopje grijpen wat dan kreeg je een schok.
Het was er gezellig en de prijs was nog geen 5 euro per kamer.
Maar ondanks de naam ‘resort’ was dit paradijsje voor westerse begrippen echt geen resort… :lol:
Assumption is the mother of all fuck ups.
Alleen grote hotels zijn aangesloten via reisbureaus, omdat daar gegarandeerd voldoende kamers zijn. Sommige mensen kiezen voor een package deal vanwege het gemak of de prijs, en dat wil niet zeggen dat de accomodatie in Ubud ook grootschalig moet zijn - lijkt me.
Er is een verschil tussen Nederlandse resort en Indonesische resort .
Qua service en kwaliteit .
Zelf Indonesische resort onderling kan ook verschillend zijn .
Heb verschillende resorten “geprobeerd” op Java en Bali .
Heb 30 jr geleden in een eiland resort gelogeerd in baai van jakarta .
Een cottage achtige hut , wel met airco , warm en koud water plus westerse gemakken.
Toilet duduk .Evt. roomservice.
Ik kan wel meegaan met je stelling dat een resort of hotel met een bule management soms beter is dan met Indonesische management.
Hi allemaal,
Bedankt voor al die feedback. Het Bintang is een onderdeel van een pakketreis. Eerder was ik een paar dagen in die toren van het Inna Grand. Niks mis mee, en in de pakketreis zeer betaalbaar maar voor de verlenging betaal ik 88 euries per persoon per nacht en dat vind ik teveel van het goede. Daarbij lijkt het me ook leuk om wat ‘lokaler’ te zitten vandaar het idee om naar Ubud te reizen en iets als het Suly te proberen; ik begrijp dat het een opleidingshotel is voor kansarme jongeren. Lijkt me leuk om te proberen: voordeel is dat het wel schoon is (vinden de dames erg belangrijk) enw at ik van de fotos zag was dat het wat Balineser was, veel houtsnijwerk in de kamers etc…en het kleinschalige sprak me ook wel aan na die reuze resorts.
En ‘resort’? What’s in a name? Gastvrijheid doet veel… en van het verschil huur ik een auto, kunnen we makkelijk rondcrossen…
In Ubud zijn heel veel hotels met mooi aangelegde tuinen en houtsnijwerk. Bali staat daar om bekend, dus super bijzonder is dat niet. Het initiatief van een opleidingshotel (had er nooit van gehoord) spreekt me wel weer aan!
Als je van houtsnijwerk houdt, moet je vooral ook de regio net ten oosten van Ubud bezoeken, richting Goa Gaja (2 km van Ubud, makkelijk te lopen/fietsen). Daar zie je veel houtsnijders echt aan het werk, en met een beetje afdingen koop je daar dingen voor een fractie van wat je kwijt bent in een winkelte.
Op de markt van Ubud is ook mooi houtsnijwerk te vinden. Let er overigens wel op dat de kwaliteit heel wisselend kan zijn, soms is het vrij grof afgewerkt, terwijl je voor een paar euro meer hele mooie stukken op de kop kan tikken.
@ SA: in post 4 zeg je dat alle resorts gelijk zijn, in post 6 heb je het ineens over verschillen. Ik ken Bali, ik heb er immers gewoond, maar ik kan me voorstellen dat dit voor mensen die er nooit geweest zijn uitermaten verwarrend werkt.
Voor mij persoonlijk is een resort een plaats waar je kan relaxen .
Voorzien van alle (moderne) gemakken waar een (westerse =Nl) toerist "thuis"kan voelen.
De grote /luxe van de kamer , badkmr , zwembad , service en de hoogte v.d prijs kan ook(een beetje ) verschillen (posting 6) .
En toch zitten ze (ongeveer) op dezelfde “level” (posting 4).
Ik kijk altijd op www.zoover.nl, daar staan beoordelingen op van accomodaties over de hele wereld, ingestuurd door Nederlanders en Belgen die daar dus geweest zijn. Als een hotel goed beoordeeld wordt zoek ik het op op internet voor meer gegevens en foto’s. Natuurlijk is een mening erg persoonlijk, maar als er van de 10 beoordelingen 2 negatief zijn ga ik er toch van uit dat die andere 8 gelijk hebben.
Bedankt allemaal voor alle tips! Inmiddels is de boel weer op zijn kop gezet en hebben we besloten om de 4 dagen als stopover in Hong Kong door te brengen…
Kan ik daar weer op zoek naar accommodatie…:teeth:
Daar krijg je geen spijt van, Hongkong is geweldig!
Ik weet niet of het nog bestaat, maar wij zaten in Largos*** (vh Mayfair / Dorsett Garden) en dat was dus waardeloos.
Wij zaten wel in Kow loon vlakbij Nathan Road, en vandaar uit hebben wij vele uitstapjes gemaakt met boot en bus. Lekker centraal en veel markten in de buurt. Succes!