1 x verre reis met de kinderen maken maar hoe?

Rond Chiang Mai kan je misschien opteren om met de kinderen het Elephant Nature Park te bezoeken. Een diervriendelijk opvangcentrum voor olifanten waar je geen ritjes met de beesten maakt, maar meehelpt met de verzorging, het wassen etc van de dieren.

Ivm eilanden zou je best wat meer uitleg geven over wat je juist zoekt… Veel natuur, luxe of niet, duiken/snorkelen of andere activiteiten…

dit is inderdaad erg leuk voor zowel de kinderen als de ouders ook kan je vlak bij chian mai de flight of the gibbon doen http://www.treetopasia.com/thailand-holiday/chiang-mai/ dit is ook erg leuk ik zelf heb de dubbele tocht gedaan welke onderaan de web pagina van de link staat gibbon extreme en gibbon nature
kijk als je naar thailand gaat trouwens wel uit voor het thailandvirus het is erg verslavend:wub:

Nu Chiangmai heeft zoveel te bieden,de meeste dingen vind je terug(bezienswaardigheden in de reisinformatie)
Wat je zeker moet bezichtigen in Chiangmai zijn het Doi Inthanon gebergte alsook de schitterende watervallen Mae Klang.
Heb in het reisinformatie een paar filmpjes geplaatst over de wondermooie watervallen die er zijn in Chiangmai.(ff link aanklikken,en scrollen naar post 8!nog veel kijkgenot)
http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=89834

Hoi Peggy,
Wij gaan ook volgend jaar met ons gezinn naar Thailand. Onze kinderen zijn dan ook 13 en 15 jaar oud.
Ik heb er voor gekozen om alles van te voren te boeken, maar dan wel zelf alles uitzoeken waar je heen wilt. Dat heb ik 2 jaar geleden ook gedaan met een USA rondreis. Omdat alles vast ligt weet je waar je aan toe bent en voor onze kinderen werkt dat nu eenmaakl het beste.
Je kunt nu je voorstel bijvoorbeeld voorleggen bij 333travel.nl of thailandtravel.nl (die hebben het ANVR en SGR) Die kunnen dan van je wensen een reis op maat maken.
Ik heb nu een voorstel liggen dat we hoogstwaarschijnlijk gaan boeken.
We vertrekken 3 of 5 juli en dan 21 of 23 juli terug.
We vliegen dan met emirates via dubai naar Bangkok. (de overstaptijden zijn redelijk gunstig) voor 2900 euro met zijn vieren.

We doen een paar dagen bangkok. Grand palace, fietstocht, markten.
Dan een paar dagen richting Kanchanaburi (riverkwai en drijfhotel, watervallen, raften, treinrit, olifantentocht)
Dan een dagje richting Ayutthaya.
VAndaaruit 1 dag terug naar bangkok of direct door met de nachttrein naar Surat thani.
Misschien doe we dan eerst nog een kort bezoek aan het natuurpark Khao Sok, maar daar zijn we nog niet uit.

Vandaar uit naar Koh samui voor 10 dagen. relaxen, Lekker zwemmen snorkelen, duiken enz. (op koh samui is verder nog van alles te doen). De eilanden aan de oostkust zijn voor juli en augustus beter geschikt omdat daar het regenseizoen iets later begint dan de eilanden bij phuket.

Zo is het voor ons een prima cominatie tussen rondreizen en relaxen.
We hebben Chiang Mai er bewust uitgelaten omdat we maar 2 1/2 week hebben en we anders te grote afstanden moeten afleggen en dan aan het einde relax tijd te kort komen.

Ik zou ook zeggen, je kent je eigen kinderen het beste, Stem daar je reis gedrag op af, anders wordt het rondreizen een vervelende bezigheid.

333travel en thailandtravel.nl hebben idd ANVR en SGR…maar je zou ook door mij een reisvoorstel kunnen laten opstellen…zou je zeker in kosten moeten gaan schelen t.o.v. 333 en thailandtravel…

Hoi Peggy & Mash25

Zoals ik al eerder schreef gaan wij volgend jaar ook met z’n vieren naar Thailand. 2 Volw. en 2 kinderen (dan 12 en 13). In 2010 ook geweest en dus nu besmet met het Thailandvirus.
Tickets geboekt bij 333Travel. Heb daar 2 jaar geleden problemen mee gehad (foute info op site), maar zij kunnen net iets eerder tickets boeken dan wij als particulier, dus nu wel op tijd en ik heb de gewenste tickets.
Ik heb een klein vergelijkingsonderzoek gedaan. Bijv. een klongtour in Bangkok. Bij 333Travel als bij Vieng Travel betaal je €35,- pp. Bij 333 is het echter een halve dagtocht. Bij Vieng ben je een hele dag bezig. Een ander voorbeeld; 3 dagen naar Khao Yai. Bij 333 is dat €163 pp in een internationaal gezelschap per bus. Ik betaal bij Vieng € 124,- pp incl transfers (106 excl. transfers) En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Ik heb nu alles geboekt bij Dave. Heb voor precies dezelfde reis, iets andere volgorde maar zelfde tours en zelfs dezelfde hotels een offerte opgevraagd bij Thailandtravel.nl en Travelcounsellors. Deze waren echter 48 resp. 53% duurder…
De keus is dan niet zo moeilijk.

Vieng Travel is dan wel niet ANVR en SGR maar wel al ruim 25 jaar de lokale agent van vele NL-organisaties. En wat opvalt is dat op vele sites van organisaties die wel bij ANVR of SGR zijn aangesloten er veel onjuiste of zelfs volkomen foute info op de site staat. Als een organisatie niet in staat is om gegevens up-to-date te houden dan vraag ik mij af hoe betrouwbaar zo’n club dan is…

Om precies die reden hebben wij het de eerste keer, 6 jaar geleden ook zo gedaan. De kinderen waren toen 11 & 13

Hallo Mash25, ik ben even benieuwd naar jullie uiteindelijke reisplan. Ik lees veel overeenkomsten met ons reisplan. Ben vooral benieuwd of jullie via BKK met nachttrein naar Khao Sok zijn gegaan? Is reis en verblijf daar goed bevallen? Daarna door naar Koh Samui?
Gr. Erik

Hoi We zijn inderdaad geweest in Juli en het was super goed bevallen, we kunne eigenlijk niet wachten tot we weer terug kunnen en dan vooral naar Koh Phangan.

De reis is behoorlijk anders geworden dan we eerst hadden gedacht. Uiteindelijk hebben we ook heel veel zelf geregeld vooraf en ter plaatse.
We zijn op Bangkok gevlogen en zijn daar 3 dagen geweest.
Vervolgens zijn we 2 dagen richting Kanchanaburi geweest (River kwai en erawan watervalen).
Vervolgens met de nachttrein naar Chiang Mai voor 4 dagen. (super gaaf geweest).
Van Chang Mai zijn we gevlogen naar Koh Samui voor 5 dagen
Van Samui zijn we met de ferry naar Phangan gegaan voor 6 dagen op Haad salad Beach in de Salad Huts.
Hier eigenlijk de mooiste vakantie periode ooit gehad!!
Kijk anders maar eens op willemvanbreda.waarbenjij.nu daar kun je onze hele reis zien.!!

Terwijl ik dit schrijf wil ik al weer terug!

1 like

Het zoveelste slachtoffer van het Thailand-virus :smiley:

Inderdaad! Heb ik nooit eerder gehad.
De meest indrukwekkende reis die ik ooit heb gedaan was zuid/west USA, maar daar hoef ik niet zo 123 terug.
Thailand is een heel ander verhaal!

Hallo Peggy,

Ook wij gaan dit jaar in juli 4weken met onze kinderen (14 en 16 jaar) backpacken. Ik ben eerder in Thailand geweest maar dat is 20 jaar geleden. We hebben een vlucht geboekt van Dusseldorf via Abu Dhabi naar Bangkok en voor de rest nog niets vast gelegd. Het enige wat we wel gaan doen is voor 2 of 3 dagen een hotelletje boeken in Bangkok. Ook ik wil niet met 2 kinderen lopen rondzoeken naar een betaalbaar hotel. Vandaar uit gaan we de rest bekijken. Globaal hebben we de route al redelijk vast liggen, maar we boeken niets van te voren. Stel je voor dat het ergens helemaal leuk is en je moet weg naar de volgende plek omdat je dat geboekt hebt. Zonde, of anders om er is niets aan, maar je hebt zoveel nachten vooruit betaald. Blijft ook zonde.

Voor ons is dit met kinderen ook een spannend avontuur, maar we hebben er allemaal heeeeel veel zin in:smile: We zijn ze wel aan het voorbereiden, dat niet alles zal lopen zoals we willen. Dat er ook tegenslagen zullen zijn etc, maar dat het zeker de moeite waard zal zijn.

We hebben wel een Ipad mee, om een dag van te voren te bekijken waar we de volgende dag kunnen slapen. Wat een luxe met 20 jaar geleden!